Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

fcx

Medlem
Jag har testat mig hos Vaccina (i Göteborg) vid två tillfällen då jag bokat med SAS-rabatten och båda gångerna har de bara frågat om bokningsreferens, aldrig velat få den styrkt på något vis, så det verkar varierar. Min magkänsla var att jag kunde gett dem vilken sex tecken långa kombination som helst.
Nja, de kollar den mot vad man har skrivit in i bokningen. I teorin så kan ju bokningsreferensen även skickas till SAS för validering och efterdebitering, men om det sker i praktiken eller ej vet jag inte.
 
Varit där i en vecka och tycker trafiken varit bra hela tiden. Åkt Uber ca 4ggr varje dag. Står inte var ni ska bo, men är det t.ex i West Hollywood eller Beverly Hills så ta höjd för ca 45 min till/från LAX dagtid. Kollade Uberappen och Google och alla prel tider stämde rätt bra oavsett destination.
Hej.
Kommer åka från orange county och då I405 N.
 

Kyozu

Ny medlem
Åker till SFO från Arlanda med transit i ZRH i början på April. Sitter och undrar hur lång tid innan flighten man behöver vara på Arlanda? Gör dem alla kontroller inför flighten till SFO redan där?
Annars har vi nog koll på det mesta innan resan, är vaccinerade, har bokat ett covid test och har skrivit ut CDC blanketten som ska fyllas i.
Mellanlandar även i London på vägen hem och där verkar man bara behöva fylla i en formulär tre dagar innan om jag uppfattat allt rätt?
 

Ricci

Medlem
Åker till SFO från Arlanda med transit i ZRH i början på April. Sitter och undrar hur lång tid innan flighten man behöver vara på Arlanda? Gör dem alla kontroller inför flighten till SFO redan där?
Annars har vi nog koll på det mesta innan resan, är vaccinerade, har bokat ett covid test och har skrivit ut CDC blanketten som ska fyllas i.
Mellanlandar även i London på vägen hem och där verkar man bara behöva fylla i en formulär tre dagar innan om jag uppfattat allt rätt?
Om du bara gör en (Airside) transit på LHR så behöver du inte fylla i PLF.
 

Tomas E

Medlem
Mellanlandar även i London på vägen hem och där verkar man bara behöva fylla i en formulär tre dagar innan om jag uppfattat allt rätt?
"Mellanlandar" är något otydligt, för jag tror inte att ditt flyg landar och du sitter kvar ombord medan det tankar? :)
Om du är i transit på Heathrow, d.v.s. bara befinner dig airside, behöver du inte fylla i någon passenger locator form: Coronavirus (COVID-19): safer air travel for passengers - GOV.UK
Förutsätter att du är fullvaccinerad annars gäller andra regler.
 

Corvette

Medlem
Åkte GOT-CPH-LAX igår och inga som helst problem, man visar upp antigen test och covid vaccin i incheckningen och i CPH lämnar man in CDC pappret när man boardar planet men dem tittar ej på detta. I LAX gick det hur smidigt som helst, visade passet och ett foto och fingeravtryck så var allt klart.

har en fråga till er som varit här på LAX och hyrt bil, har hyrt på Avis och undrar hur man lämnar tillbaka bilen, är det enkelt att göra kommer på I- 405 North och även hur lång tid behöver man ha på sig för detta, ska lämna en söndag då planet hem går 1210 så när behöver man typ vara där pga trafiken? Tacksam för svar.

Hej!
Kom hem från LAX igår och det tog typ 2-3 min att lämna bilen på AVIS.
- Vill du ha kvittot digitalt - svarade JA
- Glöm inte lägga nyckeln på instrumentbrädan - la nyckeln där
Missade deras buss till terminalen och fick vänta 10min på nästa.
Resan till Terminal B (Bradley International"SAS terminalen") tog 6 min

Skulle säga att denna resa har vissat att allt kan gå snabbt på USA Flygplatser jämfört merparten av alla andra resor hit.
CBP rekordsnabbt
SAS incheckning ingen kö
AVIS inlämning snabbt

H/Jörgen
 
Hej. Så bra. Lämnade du bilen på samma ställe som du hämtade ut bilen, för vi frågade och då sa dem att det var på ett annat ställe, har du någon adress man kan få där du lämnade den?
 

Corvette

Medlem
Hej. Så bra. Lämnade du bilen på samma ställe som du hämtade ut bilen, för vi frågade och då sa dem att det var på ett annat ställe, har du någon adress man kan få där du lämnade den?
Hej!
Det var på samma ställe!
Följde bara skyltarna till "Car Rental Returns"
 

KConny

Medlem
Hello world! Jag har tre frågor.
1. Den första om "most 1 day before departure from the first embarkation point". Jag kommer flyga CPH-FRA, lämna flygplatsen, för att sedan flyga FRA-DFW på morgonen efter. Även fast "bytet" är över en natt så kommer CPH räknas som "first embarkation point", dvs. jag kan ta testet en dag före jag går på planet i CPH?
2. Fråga två är hur man löser det med boardingpass, incheckade väskor m.m. om man lämnar flygplatsen i FRA för att komma tillbaka dagen efter och fortsätta resan?
3. Har jag förstått det rätt att det inte finns testkrav för fullt vaccinerade (3 sprutor) för inrikes flyg i USA? (Austin till Dallas)
 
Toppen