Senaste nytt

Tillgång till Lounge på Arlanda med Norwegian?

Bergp

Medlem
Hej!

Flyger utomlands med Norwegian från UME till CPH via ARN med 2,5 h transfer. Såg nyss att de flyger från terminal 2 och där finns väl inte längre någon lounge?
Kan man komma in i T5 ändå?

Vänligen

/P
 

Dr. Miles

Expert
Nej, det går inte.
Du kan inte komma in från T5 och flytta till T2 via airside, om du flyger ut från Arlanda med Norwegian.
 

vicce

Medlem
Hej!

Flyger utomlands med Norwegian från UME till CPH via ARN med 2,5 h transfer. Såg nyss att de flyger från terminal 2 och där finns väl inte längre någon lounge?
Kan man komma in i T5 ändå?

Vänligen

/P

Som AHO säger, det går inte då loungen/loungerna ligger på airside på T5. Du måste i så fall landa på T5, vilket Norwegian inte gör.
 

Bergp

Medlem
Jag vet att det inte går airside men funderade på om man med hjälp av boarding card kunde komma igenom på något sätt för att hänga i femman....men när jag tänker efter så undrar jag om jag tänkte efter :rolleyes:

Bara att bita i äpplet.....

Tack för snabba svar!
 

Jacob

Medlem
Det finns ingen lounge kvar i terminal 2 vad jag vet.

Går knappat att komma in i terminal 5 om man reser med Norwegian från terminal 2, säkerhetspersonalen kommer nog stoppa det.
 

Gus

Medlem
Jag har ett liknande problem i höst då jag ska flyga med Lufthansa till Bukarest via Munchen. Lufthansa huserar tydligen i terminal 2, men Diners Club-loungerna ligger i terminal 1. Kan jag komma från T2 till T1 på något sätt? Är det inte märkligt att Diners Club har två lounger i T1, men ingen i T2? :confused:
 
Toppen