Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

SAS saknar nog personal, när skall ni resa?

Om jag minns rätt ska tre Airbus 220 hyras in från Air Baltic i sommar - alltså från tidtabellsskiftet nu i slutet av mars.

Det är wet lease från Air Baltic som kommer utföra en del flygningar for SAS framöver. Har pågått sedan i höstas

OK! Resan är inte förrän i slutet av september! Då får jag vara glad att det inte blev en 737!
 

MajaKlara

Medlem
Nu har ARN-CPH ändrat till 737-700 och CPH-EWR kvällsflyg ändrats till 340-300 den 13 april:(. Jag åker på revenue och maken på poäng. Vad kan vi vänta oss? Kommer vi blir ombokade till annat flyg? När brukar man få besked?
 

Tobbe.O

Medlem
Fick min flygning till BCN ändrad till Air Baltic A220-300... Vad är det för påhitt?

Visa bifogad bild 126703

Det är ett bra sätt för SAS att säsongsanpassa behovet av flyg och personal. Backar man några år i tiden så kunde ungefär samma flygplansflotta och personal transportera 1,3 miljoner passagerare i januari månad för att i september transportera närmare 3 miljoner passagerare. Man jämnar helt enkelt ut topparna och dalarna i produktionen genom en sådan lösning.
 

Ge We

Medlem
Ska också flyga med Air Baltic. Palma om en månad. Bonusbiljett. Plus. Vad kan man förvänta sej för service? Är det samma koncept med något att äta samt vin? Får man plats med en normal väska av handbagagestorlek i utrymmet ovan stolen?
 

palmen

Moderator
Ska också flyga med Air Baltic. Palma om en månad. Bonusbiljett. Plus. Vad kan man förvänta sej för service? Är det samma koncept med något att äta samt vin? Får man plats med en normal väska av handbagagestorlek i utrymmet ovan stolen?
Det är sas koncept ombord och en 220 ska inte ha några problem att få plats med normalstora väskor i overhead bins.
 
Toppen