Senaste nytt

SAS och eller Star Alliance Lounge Chicago O’hare Terminal 5 - nyöppnade ?

JKS

Medlem
Tack för uttömmande svar!
Följdfråga, finns det access till fast track för
1) EBG+SAS plus
2) enbart SAS plus?
 

mha321

Medlem
Tack för uttömmande svar!
Följdfråga, finns det access till fast track för
1) EBG+SAS plus
2) enbart SAS plus?
Det finns ingen FastTrack till internationella terminalen. De gömmer på att bygga om och det är rejält med kaos, räkna med betydligt längre tid än tidigare.

Även på United terminalen saknades FastTrack när jag var där för ett par veckor sedan, men det var inte en kotte före i kön. Det kan vara så att den finns när det är mer folk - isåfall brukar det vara ebg som gäller, inte plus.
 

Sticktown

Medlem
Flyger Köpenhamn - Minneapolis via Chicago t/r i början av Juni. SAS plus, men hoppas få igenom uppgradering till business. Om det lyckas verkar det enligt många vara lönt att satsa på United polaris loungen, men var är annars rimligt att spendera mina tre timmar på Chicago om jag inte får igenom uppgraderingen?

På Minneapolis verkar det bara finnas ett alternativ (United club), eller missar jag något? Har man tillgång till fast track på minneapolis?

EBG, och reser som sagt i SAS plus tills vidare
 

palmen

Moderator
Flyger Köpenhamn - Minneapolis via Chicago t/r i början av Juni. SAS plus, men hoppas få igenom uppgradering till business. Om det lyckas verkar det enligt många vara lönt att satsa på United polaris loungen, men var är annars rimligt att spendera mina tre timmar på Chicago om jag inte får igenom uppgraderingen?

På Minneapolis verkar det bara finnas ett alternativ (United club), eller missar jag något? Har man tillgång till fast track på minneapolis?

EBG, och reser som sagt i SAS plus tills vidare
Du kommer inte in i Polaris när du flyger inrikes och mig veterligen går den inte använda som arrival lounge.
På hemresan ska du kunna nyttja loungen förutsatt att du fått igenom upgrade till Business. Uniteds vanliga lounger är inte mycket att hänga i julgranen.
 

Sticktown

Medlem
Du kommer inte in i Polaris när du flyger inrikes och mig veterligen går den inte använda som arrival lounge.
På hemresan ska du kunna nyttja loungen förutsatt att du fått igenom upgrade till Business. Uniteds vanliga lounger är inte mycket att hänga i julgranen.

Tack! Får hoppas på uppgraderingstur helt enkelt.

SAS loungen i ternminal 5 i Chicago är öppen (iallfall igår). Totalt fullsatt och ett flertal fick stå! Dåligt utbud och otrevlig personal.

Tack! Där blev man ju sugen på lite avkoppling...
 

Skyway

Medlem
SAS loungen i ternminal 5 i Chicago är öppen (iallfall igår). Totalt fullsatt och ett flertal fick stå! Dåligt utbud och otrevlig personal.

Läser man betygen om SAS loungen så verkar detta vara ett återkommande tema.

Jag flyger SAS Business till ORD och byter sedan till ett United Airlines (Economy + EBG), någon som har tips på vart man kan slå ihjäl 5 timmar?

Jag behöver passera Security oavsett eftersom resan inte är sammanlänkad.
 

mha321

Medlem
Läser man betygen om SAS loungen så verkar detta vara ett återkommande tema.

Jag flyger SAS Business till ORD och byter sedan till ett United Airlines (Economy + EBG), någon som har tips på vart man kan slå ihjäl 5 timmar?

Jag behöver passera Security oavsett eftersom resan inte är sammanlänkad.

Vanliga united club i avgångsterminalen är det enda du kommer åt som ebg. Du kommer inte in i sas loungen ens om du vill, eftersom du inte kommer in i den terminalen.

United club är väl ingen höjdare för 5 timmar men det funkar... Annars tar du tåget in till stan en snabbis, Premier security (som du får som ebg) brukar väl normalt gå ganska snabbt på domestic - förutsatt att du är snabbt genom immigration och tull.

(och du passerar både security och behöver hämta/lämna baggage oberoende av in det är en resa eller separata biljetter)
 

JPE

Medlem
Du kommer inte in i Polaris när du flyger inrikes och mig veterligen går den inte använda som arrival lounge.
På hemresan ska du kunna nyttja loungen förutsatt att du fått igenom upgrade till Business. Uniteds vanliga lounger är inte mycket att hänga i julgranen.
Sitter just nu i United Club på O'Hare och den är helt klart i klass med SAS egna lounger. Hyfsad mat, mycket plats och bemannad bar.
 
Toppen