Senaste nytt

USA ESTA & Visum tråd

igelkotten

Medlem
Gäller att vara uppmärksam på nätet. Det står på sidan du länkade:

”Disclaimer: GovAssist was developed to provide visitors from all over the world with information about immigration topics. Govassist is not affiliated with the United States Department of State (US DOS), the United States Department of Homeland Security (US DHS), the United States Citizenship & Immigration Services (USCIS), or any other United States governmental agency.”
 

jerk

Medlem
Gäller att vara uppmärksam på nätet. Det står på sidan du länkade:

”Disclaimer: GovAssist was developed to provide visitors from all over the world with information about immigration topics. Govassist is not affiliated with the United States Department of State (US DOS), the United States Department of Homeland Security (US DHS), the United States Citizenship & Immigration Services (USCIS), or any other United States governmental agency.”
Ok! Jag som trodde jag aldrig kunde bli lurad. Men mitt ESTA är klart och jag kommer nu in i USA.
 

Hachans

Medlem
Gäller att vara uppmärksam på nätet. Det står på sidan du länkade:

”Disclaimer: GovAssist was developed to provide visitors from all over the world with information about immigration topics. Govassist is not affiliated with the United States Department of State (US DOS), the United States Department of Homeland Security (US DHS), the United States Citizenship & Immigration Services (USCIS), or any other United States governmental agency.”

Det finns många tjänster som hjälper folk med sina esta (och andra visum) och gärna vill få det att framstå som väldigt svårt att få esta för då kan de tjäna pengar. De är också väldigt duktiga på sökordsoptimering och hamnar ofta högre än USAs egna sidor på Google.
 

Barjas

Medlem
Jag har efter lång väntat lyckats boka tid på ambassaden i sverige för turistvisum intervju.
Det jag undrar är ifall någon vet hur långt tid det tar från att man varit på intervjun och har passet i handen med visumet ?
 

Bankiren

Medlem
Ansökte i kväll och ungefär 1 timme efter att ansökan var klar fick jag besked om att den var godkänd. Gick mycket snabbare än 2020 då vi fick vänta i flera dagar (har för mig att man gjorde en ändring under Trumps tid vid makten?).
 

Axxo

Medlem
Kan någon bidra med den "riktiga" ESTA hemsidan där man inte blir lurad på massa onödiga avgifter? Jag fixade ESTA via en tredjeparts hemsida för två år sedan och då betalade jag 800 kr per person för ett ESTA.
 
Toppen