Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Climber

Medlem
Om jag har en Eurobonus awardresa med flera leg och olika flybolag - vilket bolags regler/priser gäller för secialbaggage (t.ex. en surfbräda)?
 

palmen

Moderator
Ingen fluke. Fick precis igenom uppgradering från Eco till Business BKK-SYD. Kundtjänst berättade att 90-dagarsregeln gäller endast för Arlanda. Spännande.
Det är nog inte bara Arlanda utan hela Europa (om jag ska gissa). Har gått boka business inom Asien så det stöder väl min tes om att flyg till/från Europa har kravet på 90 dagar. Oavsett positivt att kunna boka till Australien långt i förväg, till Bangkok finns det många alternativ från Europa.
 

nixa

Medlem
Fråga: Har en resa bokad till Brasilien med swiss dit o turkish tillbaka. Sista leget av hemresan, ist-cph blev precis avbokad. Ingen ombokning skedde så jag ringde sas som hittade flera biljetter dagen efter (inom 24h så den regeln bröts inte mot) men de kunde inte boka om nästa leg, trots tillgänglighet? Kan det verkligen stämma, och borde jag inte blivit ombokad per automatik till nästa flyg när lediga platser finns? Just nu är jag i limbo utan ett sista leg hem och inga tillgängliga resor..
 

palmen

Moderator
Fråga: Har en resa bokad till Brasilien med swiss dit o turkish tillbaka. Sista leget av hemresan, ist-cph blev precis avbokad. Ingen ombokning skedde så jag ringde sas som hittade flera biljetter dagen efter (inom 24h så den regeln bröts inte mot) men de kunde inte boka om nästa leg, trots tillgänglighet? Kan det verkligen stämma, och borde jag inte blivit ombokad per automatik till nästa flyg när lediga platser finns? Just nu är jag i limbo utan ett sista leg hem och inga tillgängliga resor..
Då det är Turkish som ställer in är det de som i så fall måste boka in dig på annan flight. Sas kan bara boka om utifall att det finns awards.
Det är väldigt mycket married segments med Turkish som ofta ställer till det, du kan testa ombokning via stad i Europa, det brukar gå.
 
Toppen