Senaste nytt

Lynk & Co: delning/bilpool

Gargamel

Medlem
Kan meddela att jag fick mail om att lägga min beställning igår. Dock endast upphämtning/återlämning i södra Sverige just nu så jag kommer nog avvakta nordligare alternativ
 

Gargamel

Medlem
Kan meddela att jag fick mail om att lägga min beställning igår. Dock endast upphämtning/återlämning i södra Sverige just nu så jag kommer nog avvakta nordligare alternativ

Jag blev för sugen så jag la en beställning ändå, blir en ursäkt för att ta en dag eller två i huvudstaden.

Något som dock oroar mig att de inte verkar ha motorvärmare vilket kommer bli problematiskt om några månader oavsett om man bor i Stockholm eller Umeå. Nån som kan bekräfta att den inte är utrustad med det?
 

Axxo

Medlem
Funderar lite på att testa på en Lynk & Co. Tar gärna lite tips och råd :)

Har någon av er kvar era bilar? :) Vad tycker ni? Funkar det med uthyrningen?
 

Gargamel

Medlem
Funderar lite på att testa på en Lynk & Co. Tar gärna lite tips och råd :)

Har någon av er kvar era bilar? :) Vad tycker ni? Funkar det med uthyrningen?
Jag har haft min nu i ca 3 månader och är väldigt nöjd.

Skön att köra, alla funktioner du kan tänkas vilja ha, smidig trots sin storlek och enligt mig snygg.

Det negativa jag kan komma på är att den är något dåligt isolerad så blir högre ljudnivå, speciellt med dubbdäck. Den har ingen motorvärmare, startar vid -25 så endast ett problem för Lynk & Co och mindre bra för miljön. Klimatanläggningen går att aktivera via appen men endast om laddkabeln är inkopplad.

Uthyrningen kan jag inte svara på då Lynk & Co har varit dålig på att göra reklam för sig här i norra Sverige och jag har varit för lat för att göra det själv.

Beroende på vart du bor kan du ju alltid provköra den via någon av deras klubbar eller testa att hyra av nån, brukar ligga på 50-100 kr timmen och 400 kr dygn så får du svar på frågan om uthyrning också :D
 
Last edited:

Axxo

Medlem
Jag har haft min nu i ca 3 månader och är väldigt nöjd.

Skön att köra, alla funktioner du kan tänkas vilja ha, smidig trots sin storlek och enligt mig snygg.

Det negativa jag kan komma på är att den är något dåligt isolerad så blir högre ljudnivå, speciellt med dubbdäck. Den har ingen motorvärmare, startar vid -25 så endast ett problem för Lynk & Co och mindre bra för miljön. Klimatanläggningen går att aktivera via appen men endast om laddkabeln är inkopplad.

Uthyrningen kan jag inte svara på då Lynk & Co har varit dålig på att göra reklam för sig här i norra Sverige och jag har varit för lat för att göra det själv.

Beroende på vart du bor kan du ju alltid provköra den via någon av deras klubbar eller testa att hyra av nån, brukar ligga på 50-100 kr timmen och 400 kr dygn så får du svar på frågan om uthyrning också :D

Tack för ditt svar! Missa detta. Jag beställde faktisk en! Är så taggad :)

Vilken färg valde du ? Är det några nya modeller på G till Sverige?
 

Gargamel

Medlem
Tack för ditt svar! Missa detta. Jag beställde faktisk en! Är så taggad :)

Vilken färg valde du ? Är det några nya modeller på G till Sverige?
Blå, tycker den är snyggare :) Jag tror de ännu säger att de är i beta så är nog ett tag bort med andra modeller. Finns iaf 9 modeller i Kina så om det går bra i Europa lär de ta in fler.

Får hoppas du får snabb tilldelning, har dock inte hört nåt om väntetider sedan jag fick min
 

Brandten

Medlem
Har förstått att man kan betala bilen med sitt kreditkort, men funkar Amex?
Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

I våra klubbar använder vi iZettle som kortläsare. Du kan betala med: Mastercard, Visa, Maestro, Vpay, Amex, Apple pay, Google pay, Union pay, Diners club, Discover, Debitkort, Samsung pay, Chip med PIN-kod och kontaktlös betalning.


Vid onlineköp kan du betala med debit- och kreditkort från Visa och Mastercard.
 
Toppen