Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Samosaguas

Medlem
Finns det något vettigt sätt att se hur många vouchers man har? Hade en strulig invol ombokning den 1 januari som efter mycket om och men löste sig bra den 2 januari, men är rädd att de använde en voucher intjänad 2021 istället för, som ursprunglig bokning, en intjänad 2020...
Det enda säkra sättet vad jag vet är att ringa SAS eller fråga i chatten.
 
  • Gilla
Reactions: Vic

Matore

Medlem
Nån kreativ idé om hur vi kan göra när det är helg?
Funderar på om vanliga SAS på en söndag kan boka om redan gjord voucher bokning? I så fall kan jag ju boka en resa vilken som helst på nätet och sen ringa in söndag morgon och be dom boka om till LH F, kan det funka?
Bumpar min fråga igen. Nån som vet? :)
 

flierman

Medlem
Om jag ska använda 2för1 med SAS och vi har ett barn på 3 år. Behöver jag boka barnet separat då? Är er rekommendation att ringa och be dem göra en bokning eller splittad bokning för att få sitta ihop eller bara göra 2 bokningar själva? Men det kanske inte går att boka barnet själv på webben?
 

Filip

Medlem
Om jag ska använda 2för1 med SAS och vi har ett barn på 3 år. Behöver jag boka barnet separat då? Är er rekommendation att ringa och be dem göra en bokning eller splittad bokning för att få sitta ihop eller bara göra 2 bokningar själva? Men det kanske inte går att boka barnet själv på webben?
Ring in och boka, det är.klart bäst!
 

palmen

Moderator
Om jag ska använda 2för1 med SAS och vi har ett barn på 3 år. Behöver jag boka barnet separat då? Är er rekommendation att ringa och be dem göra en bokning eller splittad bokning för att få sitta ihop eller bara göra 2 bokningar själva? Men det kanske inte går att boka barnet själv på webben?
Du kan inte boka barnet på egen biljett pga ålder, måste vara i samma bokning som vuxen.
Lättast är att ringa in och göra en bokning när det är över 2 personer.
 

Matore

Medlem
Är i CPT på en 241 där hemresan är CPT JNB ZRA BRU ARN. Vi vill åka CPT JNB men sen vaska resten eftersom vi lyckats boka LH F JNB FRA på en egen 241.
Vill inte orsaka problem för oss själva eller andra, så när säger vi till och till vem att vi inte ska fortsätta resa på ena bokningen?
De ligger båda imorgon söndag så vi har ju två bokningar ena hos LX andra hos LH
 

Enjoylife122

Ny medlem
Hittat en enkel biljett men inte returen i business än. tycker ni man ska boka? Kan sas kundtjänst lägga in returen i efterhand?

har också hittat en resa till lax och vill därifrån åka vidare till cun men har endast hittat Arn lax, går det att lägga in lax cun (om jag nu hittar den rutten separat) blir det samma poäng som om jag skulle hitta hela resan i samma bonings?
 

DuPoint

Ny medlem
Är i CPT på en 241 där hemresan är CPT JNB ZRA BRU ARN. Vi vill åka CPT JNB men sen vaska resten eftersom vi lyckats boka LH F JNB FRA på en egen 241.
Vill inte orsaka problem för oss själva eller andra, så när säger vi till och till vem att vi inte ska fortsätta resa på ena bokningen?
De ligger båda imorgon söndag så vi har ju två bokningar ena hos LX andra hos LH

Jag har inget svar på din fråga, men jag blir ju nyfiken på var ert incheckade bagage hamnar om ni hoppar av under påbörjad resa. Skickar de verkligen det vidare till ARN då?
 
Försöker boka till Kuala lumpur i Jan 2023. Thai Airways Buisness på utvägen. Men det blir problem när jag ska gå vidare till betala, "biljettpriset finns inte längre". Är det för att jag inte ska kunna boka Thai Buisness, nu längre än 180 dagar innan?

En annan fråga, en voucher som är på väg att gå ut ska användas. Hur är coronareglerna nu med utgången 2-4-1, om jag har kvar samma destinationer - kan jag göra någon ändring (datum eller byta till buisness senare)?
 
Försöker boka till Kuala lumpur i Jan 2023. Thai Airways Buisness på utvägen. Men det blir problem när jag ska gå vidare till betala, "biljettpriset finns inte längre". Är det för att jag inte ska kunna boka Thai Buisness, nu längre än 180 dagar innan?

En annan fråga, en voucher som är på väg att gå ut ska användas. Hur är coronareglerna nu med utgången 2-4-1, om jag har kvar samma destinationer - kan jag göra någon ändring (datum eller byta till buisness senare)?

...Att boka ekonomi verkar gå bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen