Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i Toronto för en layover i juli?

Maja

Medlem
Som vår bokning ser ut nu (efter en rad ombokningar) så landar vi i Toronto kl 12:05 den 14 juli och flyger vidare till San Francisco kl 08:00 dagen därpå.

Vilket hotell rekommenderar ni för 2 vuxna och dottern som är 13 år?

Sist när vi hade några nätter i stan så bodde vi på DT Toronto Downtown vilket var helt okej. Tänker denna gång att det nog är smartare att bo nära flygplatsen så att vi snabbt och enkelt tar oss dit på morgonen och att vi istället åker fram och tillbaka till stan den 14 juli.

Vilket hotell rekommenderas? Vad är smidigast sett till transport till och från flygplatsen samt att ta sig in till stan med kommunala färdmedel? Tips på aktiviteter att göra under eftermiddagen/kvällen?

Har preliminärt bokat DoubleTree by Hilton Toronto Airport som verkar ha gratis shuttle till och från flygplatsen. Sedan verkar vi kunna lösa en familjebiljett och åka UP Express t&r till stan från flygplatsen för CAD $25.70 så länge vi åker tillbaka till flygplatsen inom 7h från det att vi startade vår resa. Verkar smidigaste och snabbaste sättet att ta oss in till stan från hotellet. Går inte shuttlebussen så går det en vanlig buss mellan hotellet och flygplatsen som bara tar någon minut enligt Google Maps. Dock verkar den inte gå så frekvent, men finns väl alltid Uber isf.

Tar tacksamt emot hotelltips eller tips om vad vi gör i Toronto en eftermiddag/kväll innan vi flyger vidare.
 

Senator

Moderator
Jag har bott på Hilton Downtown och Hilton Airport flera gånger än vad jag kan räkna. Alltid gillat båda. Med tanke på hur tidigt ni anländer och det är sommar skulle jag åka in till Hilton Downtown då sjön faktisk är inom promenadavstånd och det finns massor av trevliga ställen därnere för en eftermiddag och en kväll.

Jag tittar snabbt på mina Uberkvitton och det är mellan CA$45-50 per väg. Det gör att priserna för tåget när ni är tre känns omotiverat.

Många rum är uppdaterade och fräscha. Grymma vyer också från hotellet.
 

Maja

Medlem
Jag har bott på Hilton Downtown och Hilton Airport flera gånger än vad jag kan räkna. Alltid gillat båda. Med tanke på hur tidigt ni anländer och det är sommar skulle jag åka in till Hilton Downtown då sjön faktisk är inom promenadavstånd och det finns massor av trevliga ställen därnere för en eftermiddag och en kväll.

Jag tittar snabbt på mina Uberkvitton och det är mellan CA$45-50 per väg. Det gör att priserna för tåget när ni är tre känns omotiverat.

Många rum är uppdaterade och fräscha. Grymma vyer också från hotellet.
Tack! Kollar in dina hotellförslag!

Priset för tåget var för alla tre t&r förutsatt att vi bara åker in till stan över dagen och åter till flygplatsen inom 7 timmar, så en fjärdedel av priset! Men är vi trötta efter resan så lär vi ta en Uber alla dar i veckan.
 

Big Birger

Medlem
Har exakt samma läge, men i april och för 2 prrsoner. Har bokat Hilton downtown sedan tidigare. Behåller den planen och kan återkomma med hur det funkade.
 

JAW

Medlem
När vi var på väg till Karibien 2019 för att segla i Grenada, valde vi Hilton Toronto Airport, hyrde en bil och körde till Niagarafallen. Som ni nog vet så ser man ju fallen bäst från den kanadensiska sidan.
 

Attachments

  • 879331EF-F410-48DD-B4CE-C141F0FA528F.jpeg
    879331EF-F410-48DD-B4CE-C141F0FA528F.jpeg
    66,7 KB · Visningar: 65

Maja

Medlem
Vi har redan varit där och sett fallen så det hoppar vi över denna gång. Tack dock för tipset!
 
  • Gilla
Reactions: JAW

Glenn E

Medlem
Min kompis från Kanada renommerade detta hotel för layover.
Han kan Hilton där eftersom jag gav bort ett diamantkort till honom.

EE7A6DBD-1439-41D7-A0F8-2C95D5B94A46.jpeg
 
Last edited:
Toppen