Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hachans

Medlem
Det blir bökigt för oss norrläningar att flyga till Göteborg om SAS fimpar linjen ARN-GOT.
Blir väl att köra omvägen via Amsterdam, Paris, Helsinki eller München från ARN då dessa verkar satsa på GOT :oops:

/ TT

Finns väl fler flygbolag och flygplatser? Ryan flyger väl på några håll. Och den där Brommaflygplatsen finns ju dit BRA flyger. Och Norsken med väl?
 

TasselT

Medlem
Finns väl fler flygbolag och flygplatser? Ryan flyger väl på några håll. Och den där Brommaflygplatsen finns ju dit BRA flyger. Och Norsken med väl?
Jo, från Umeå kan du flyga BRA till GOT med byte på BMA. Men deras ATRer är ju ingen höjdare.
Norwegian flyger från de flesta Norrlandsdestinationerna till ARN - men inte mellan ARN-GOT.
Ryan har just nu EN flight om dagen ARN-GOT men ingen norrut - dessutom har väl Ryan ändå ingen transfer om du vill flyga vidare ?

/ TT
 

Hachans

Medlem
Nej, det blir separata bokningar. Men sannolikheten är ju hög att Ryan, bra och norsken utökar sina flygningar om SAS försvinner.

Sen får man väl väga vad som är viktigt, att komma fram eller flyga SAS antar jag.
 

mischadee

Medlem
Lördagsmorgongnäll men det är väl vad tråden är till för. Fick erfara SAS i ett nötskal. Skulle checka in till Miami nyss. Hon som vaktade fållan krävde att jag skulle fylla i ett separat papper om adress i USA och emergency contact. Jag sa till henne att jag redan fyllt i det online. Hon vägrade acceptera och skyllde på att systemen inte funkade så bra så jag var tvungen att fylla i pappret. Hon hade inga pennor utan hänvisade till, ja gå på jakt typ. Fyller i pappret, kommer fram till disken. Agenten säger att jag varit duktig och fyllt i online så något extra papper behövs minsann inte. *suck* Man blir så trött ibland.
 

Attachments

  • 20220122_064742.jpg
    20220122_064742.jpg
    32,8 KB · Visningar: 213

Sir Lemon

Medlem
Lördagsmorgongnäll men det är väl vad tråden är till för. Fick erfara SAS i ett nötskal. Skulle checka in till Miami nyss. Hon som vaktade fållan krävde att jag skulle fylla i ett separat papper om adress i USA och emergency contact. Jag sa till henne att jag redan fyllt i det online. Hon vägrade acceptera och skyllde på att systemen inte funkade så bra så jag var tvungen att fylla i pappret. Hon hade inga pennor utan hänvisade till, ja gå på jakt typ. Fyller i pappret, kommer fram till disken. Agenten säger att jag varit duktig och fyllt i online så något extra papper behövs minsann inte. *suck* Man blir så trött ibland.
Var det möjligen på GOT?
 

Philip G

Medlem
Hej hej hallå, kom precis hem från Miami, och är lite konfunderad över läget. Jag biddade för uppgradering till Business från Go, som gick igen på cirka 6,000 kronor per person. Till problemet: vi hade ett skrikande barn i sätet bakom hela flighten, jag frågade kabinpersonalen om det var möjligt att flytta oss, men business var helg fullt. Om jag ville ha lugn och ro kunde jag gå och kolla i economy, sa de. Hmm. Jag förstår att de inte kan kasta ut en skrikande bebis över atlanten, men vad tror ni om att de skulle kunna kanske erbjuda någon kompensation för lidande passagerare? Jag menar, efter detta är man ju rätt osugen på att lägga ett öre över lägsta möjliga.
 

mha321

Medlem
Hej hej hallå, kom precis hem från Miami, och är lite konfunderad över läget. Jag biddade för uppgradering till Business från Go, som gick igen på cirka 6,000 kronor per person. Till problemet: vi hade ett skrikande barn i sätet bakom hela flighten, jag frågade kabinpersonalen om det var möjligt att flytta oss, men business var helg fullt. Om jag ville ha lugn och ro kunde jag gå och kolla i economy, sa de. Hmm. Jag förstår att de inte kan kasta ut en skrikande bebis över atlanten, men vad tror ni om att de skulle kunna kanske erbjuda någon kompensation för lidande passagerare? Jag menar, efter detta är man ju rätt osugen på att lägga ett öre över lägsta möjliga.

Det är ju inte så mycket sas gjort fel där faktiskt. Vill man undvika skrikande barn finns det vissa flygbolag som inte tillåter barn i business, och man måste välja ett sådant. Att du skulle få kompensation från sas för det tror jag är mycket långsökt.

Däremot går är det free flow whiskey I sas business som kan hjälpa :)

Tips för övrigt - det är ytterst sällan värt att bjuda mer än absolut minimum på plusgrade. Gör man det så ska det vara bara marginellt över minimum.
 

Hachans

Medlem
Hej hej hallå, kom precis hem från Miami, och är lite konfunderad över läget. Jag biddade för uppgradering till Business från Go, som gick igen på cirka 6,000 kronor per person. Till problemet: vi hade ett skrikande barn i sätet bakom hela flighten, jag frågade kabinpersonalen om det var möjligt att flytta oss, men business var helg fullt. Om jag ville ha lugn och ro kunde jag gå och kolla i economy, sa de. Hmm. Jag förstår att de inte kan kasta ut en skrikande bebis över atlanten, men vad tror ni om att de skulle kunna kanske erbjuda någon kompensation för lidande passagerare? Jag menar, efter detta är man ju rätt osugen på att lägga ett öre över lägsta möjliga.

Om man fått kompensation för skrikande bebisar så hade man nästan gått plus på att flyga.
 

Homer

Medlem
Det är ju inte så mycket sas gjort fel där faktiskt. Vill man undvika skrikande barn finns det vissa flygbolag som inte tillåter barn i business, och man måste välja ett sådant. Att du skulle få kompensation från sas för det tror jag är mycket långsökt.

Däremot går är det free flow whiskey I sas business som kan hjälpa :)

Tips för övrigt - det är ytterst sällan värt att bjuda mer än absolut minimum på plusgrade. Gör man det så ska det vara bara marginellt över minimum.


Problemet är att lyckas hälla i ungen rejält med whiskey utan att föräldrarna märker något...
 
Toppen