Senaste nytt

Smart sätt att sova i ekonomiklass stol

ulagun

Medlem
Någon som kan tipsa hur man undviker det pinsamma att snarka när man sover under flygningar.
Likaså hur gör du om din medpassagerare snarkar och snörvlar? Kan man putta till en vilt främmande människa?
 

Dr. Miles

Expert
Uppblåsbar fotstöd. Man kan både hänga den eller lägga den på golvet.

kudde 01.jpg
kudde 03.jpg kudde 04.jpg

Instruktion på japanska (som om det hjälper...)
kudde 02.jpg

(Foto av Rakuten)
 
Last edited:

Agö

Medlem
Härlig tråd!

Själv tar jag ett par drinkar och sedan två sömntabletter. Senast vaknade jag upp efter frukost mellan GIG och CDG. Behagligt. En annan gång vaknade jag upp på NRT när planet i princip var tomt. "Sir, Sir..."
 
Sova i longhaul

För min del gör jag vad jag kan för att kunna ligga ner och sova på longhaul-flygningar, inte helt lätt när SAS förvägrat mig uppgradering till business många gånger i rad nu...

En kompis till mig försökte sova på golvet nedanför sätena (med en person liggandes på sätena) men det fick man inte. Någon som vet varför? Om det är en säkerhetsgrej, får man ligga där om man kan spänna fast sig?

Sen har jag ett tips till SAS som verkar behöva få in lite pengar. Varför inte sälja tomma rader när flyget inte är fullt? Jag hade gärna betalat en hel del för att garanterat få ett 4-säte själv...De skulle ju kunna utnyttja OptionTown till det t.ex., eller bara sälja vid gaten...
 
En kompis till mig försökte sova på golvet nedanför sätena (med en person liggandes på sätena) men det fick man inte. Någon som vet varför?
Turbulens är en ganska dålig sak, tyvärr gäller fysikens lagar oavsett bokningsklass. Endast Madagaskar pingviners A380 är befriad ifrån det. ;)

Sen har jag ett tips till SAS som verkar behöva få in lite pengar. Varför inte sälja tomma rader när flyget inte är fullt? Jag hade gärna betalat en hel del för att garanterat få ett 4-säte själv...De skulle ju kunna utnyttja OptionTown till det t.ex., eller bara sälja vid gaten...
Varför krångla till såhär mycket. Gå bara fram till disken vid boarding och be om att byta plats till en tom rad eller ännu bättre boarda sist och gå rakt till tom rad som om du sitter där.
 
Toppen