Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

igelkotten

Medlem
Betyder detta att Revolut kommer att fungera olika för de som "går med i banken" (märklig terminologi på svenska, kanske funkar bättre som join the bank [as a customer] på engelska) respektive fortsätter att använda deras fintech-funktioner utan att ha bankkundsstatus? Eller kommer alla kunder att omfattas av insättningsgaranti, vilket väl inte är fallet nu?

Enligt deras hemsida omfattas enbart kunder i Bank UAB av insättningsgarantin. Enbart dessa kunder kan teckna kreditkort och ta lån.
 

ekf

Medlem
Det börjar bra... :rolleyes:

BE791BFF-82B0-4163-883A-E2140AC0E0B8.png
 
  • Gilla
Reactions: hco
Är det någon som vet hur man lägger till ett nytt kort som man kan top-up med? Om jag väljer "Lägg till pengar" -> "Ändra" -> "Lägg till kort säkert" så kommer jag bara tillbaka till "Lägg till pengar" igen.
 

hco

Medlem
Undrar om det på sikt resulterar ett de fixar sina trasiga IBAN överföringar, eller om det istället innebär slutet för topup via kreditkort...

Är det någon som vet hur man lägger till ett nytt kort som man kan top-up med? Om jag väljer "Lägg till pengar" -> "Ändra" -> "Lägg till kort säkert" så kommer jag bara tillbaka till "Lägg till pengar" igen.

:eek: Svettigt nu. ;) Järtecknen är mer frekventa.
 
Någon som vet om det fortfarande är spärrat för att göra överföringar från revolut till Nordea?
Jobbar i utlandet och vill slippa ha fyra olika banker (plus avgifter..) i två länder, så kan jag fimpa 2 blir jag glad.
 
Är det någon som vet hur man lägger till ett nytt kort som man kan top-up med? Om jag väljer "Lägg till pengar" -> "Ändra" -> "Lägg till kort säkert" så kommer jag bara tillbaka till "Lägg till pengar" igen.

Du har säkert redan upptäckt det, men det kommer en knapp lite längre ner (ev under tangentbordet..) där det står lägg till kort säkert.
 
Last edited:
Toppen