Senaste nytt

Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jonas C

Medlem
Jag är sämst på julklappar och födelsedagspresenter så...

Men det blev Rolex Datejust 36 126234
Härligt och bra köp! Villan tavla och länk blev det? Imponerande att de fanns inne hos handlarna i stan. Datejust i stål har blivit svåra att få tag på, i synnerhet med räfflad bezel och jubileélänk.
 

Jonas C

Medlem
Spännande observation från Rolexbutiken på Zürichs flygplats. Sedan november 2021 får de inte längre sälja några klockor. Alla klockor som finns i butiken är "for exhibition only" och det innefattar även damuren med diamanter. Om något en väldigt bisarr situation som skapar mycket frustration bland folk. Kanske bättre att stänga butiken om de inte har något att sälja?

På Dubais flygplats var montrarna helt tomma. Fanns endast en klocka till försäljning i hela butiken och det var en datejust i helguld med presidentlänk och diamantbezel.
 

fcx

Medlem
Spännande observation från Rolexbutiken på Zürichs flygplats. Sedan november 2021 får de inte längre sälja några klockor. Alla klockor som finns i butiken är "for exhibition only" och det innefattar även damuren med diamanter. Om något en väldigt bisarr situation som skapar mycket frustration bland folk. Kanske bättre att stänga butiken om de inte har något att sälja?

Så, butiken är egentligen ett klockmuseum med fri entré?
Eller är det ett vändkors med myntinkast vid dörren?
 

Philip G

Medlem
Varit inne i Rolexbutiker i NYC, i Charleston, SC samt Miami och samtliga hade Exhibition only. Dock erbjöd samtliga pre-owned, trevliga gamla exemplar från 70-talet (dock för ca dubbla listpriset). Good times!
 

LPC123

Medlem
Rolex blivit helt löjligt för länge sedan.
Man behöver inte ens bojkotta dem, känner du ingen AD kan du inte köpa dem :confused::eek:o_O
Nej min fru gav upp att vänta efter 3,5 år i deras kö!
Helt galet tycker jag personligen, sen risken att bli av med den pga alla rån etc på Rolex ägare.
Det har blivit knäppt
 

Moco

Medlem
Nej min fru gav upp att vänta efter 3,5 år i deras kö!
Helt galet tycker jag personligen, sen risken att bli av med den pga alla rån etc på Rolex ägare.
Det har blivit knäppt

Jag utsattes för rån mitt på ljusa dagen och blev av med min Submariner som jag haft i 20-talet år. Älskade den, och den fungerade felfritt. Det var dock inget större problem att få tag i en ny, utan någon relation till AD. Däremot blev det aldrig samma sak, och jag sålde den nyligen, oanvänd. Ska man ta något positivt från det så är det ju att det finns många andra fina, och långt billigare, alternativ att upptäcka. Försäkrad eller ej så är det inte värt att knata runt med dessa på armen. Rättsväsendet tar det inte heller på allvar, utan tycker att man får skylla sig själv, så det är inte att rekommendera. Samhällets förändring gör ju sitt, men tillverkarens attityd gör förvärrar läget - vilket rimligtvis borde få många att vända ryggen till. Tråkigt nog så har märket i mina ögon inte samma schwung längre, utan de har själva bidragit till att det är än mer ett knarkhandlarmärke numera.
Återigen, det finns mycket intressant som inte kostar i närheten.
 

ante_77

Medlem
Jag utsattes för rån mitt på ljusa dagen och blev av med min Submariner som jag haft i 20-talet år. Älskade den, och den fungerade felfritt. Det var dock inget större problem att få tag i en ny, utan någon relation till AD. Däremot blev det aldrig samma sak, och jag sålde den nyligen, oanvänd. Ska man ta något positivt från det så är det ju att det finns många andra fina, och långt billigare, alternativ att upptäcka. Försäkrad eller ej så är det inte värt att knata runt med dessa på armen. Rättsväsendet tar det inte heller på allvar, utan tycker att man får skylla sig själv, så det är inte att rekommendera. Samhällets förändring gör ju sitt, men tillverkarens attityd gör förvärrar läget - vilket rimligtvis borde få många att vända ryggen till. Tråkigt nog så har märket i mina ögon inte samma schwung längre, utan de har själva bidragit till att det är än mer ett knarkhandlarmärke numera.
Återigen, det finns mycket intressant som inte kostar i närheten.

Att Rolex har skapat en hype kan man ju inte direkt ifrågasätta.
En känsla av att vara "The Chosen One" för att få äran att köpa deras produkter är rätt "finurlig"
 

LPC123

Medlem
Jag utsattes för rån mitt på ljusa dagen och blev av med min Submariner som jag haft i 20-talet år. Älskade den, och den fungerade felfritt. Det var dock inget större problem att få tag i en ny, utan någon relation till AD. Däremot blev det aldrig samma sak, och jag sålde den nyligen, oanvänd. Ska man ta något positivt från det så är det ju att det finns många andra fina, och långt billigare, alternativ att upptäcka. Försäkrad eller ej så är det inte värt att knata runt med dessa på armen. Rättsväsendet tar det inte heller på allvar, utan tycker att man får skylla sig själv, så det är inte att rekommendera. Samhällets förändring gör ju sitt, men tillverkarens attityd gör förvärrar läget - vilket rimligtvis borde få många att vända ryggen till. Tråkigt nog så har märket i mina ögon inte samma schwung längre, utan de har själva bidragit till att det är än mer ett knarkhandlarmärke numera.
Återigen, det finns mycket intressant som inte kostar i närheten.
Håller med dig helt fullt!
3 Rolex och två rån på under 3 år har drabbat familjen så nu får det vara bra.
Finns många fina klockor som det inte står Rolex på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen