Senaste nytt

Falck testcenter Kastrup CPH

MrRob

Medlem
Der er et stort, offentligt, gratis testcenter paa Kastrup - paa Ellehammersvej - 200 meter fra SAS check-in. Man kan bestille tid

Sist jag landade på Kastrup (visserligen vintern 2020/2021..) och tog ett gratis test där på P5 så fick man varken papper eller Q R-kod utan ett "vi ringer inom x antal timmar om du är positiv". Det kanske har ändrats?
 

Berglund

Medlem
Du menar drop in-testcentrum i Danmark? Hade kompisar som köade i två timmar till en sån teststation i Köpenhamn, och missade sin resa till Italien.
Det var där de försökte. Kaos. Något datahaveri som inträffat.

Du tyckte inte att det faktum att det var ”något datahaveri som inträffat” var väsentlig information värd att inkludera i ditt första inlägg? Det är ganska stor skillnad på något som inträffar en enstaka gång och något som är mer generellt. Men man kanske vill skapa en bild av kaos och att inget fungerar?
 

Robert_E

Medlem
Sist jag landade på Kastrup (visserligen vintern 2020/2021..) och tog ett gratis test där på P5 så fick man varken papper eller Q R-kod utan ett "vi ringer inom x antal timmar om du är positiv". Det kanske har ändrats?


Brukar testa mig på Kastrup vid P5, och det går att hämta resultatet/testbeviset på covidresults.dk
 

intuition

Medlem
Sist jag landade på Kastrup (visserligen vintern 2020/2021..) och tog ett gratis test där på P5 så fick man varken papper eller Q R-kod utan ett "vi ringer inom x antal timmar om du är positiv". Det kanske har ändrats?
Jag kan inte alla detaljer, men jag anar att tester avsedda för danskar och den danska smittspridningen är sådana. OM du testar negativt ska du veta och vidta åtgärder. Inresande dansk medborgare är skyldig att testa inom 24h från ankomst.
Falck testcenter har ett helt annat syfte, det testar resenärer som behöver ett intyg för att resa ut och/eller in.
 
Du tyckte inte att det faktum att det var ”något datahaveri som inträffat” var väsentlig information värd att inkludera i ditt första inlägg? Det är ganska stor skillnad på något som inträffar en enstaka gång och något som är mer generellt. Men man kanske vill skapa en bild av kaos och att inget fungerar?
Fick veta det när jag frågade mer och skrev ju ut det här då!

Sluta vara så uppkäftig på forat och skriv klart din reseberättelse istället...
 

pep

Medlem
Brukar testa mig på Kastrup vid P5, och det går att hämta resultatet/testbeviset på covidresults.dk
+ @MrRob
Ja, det kraever 6-12 timer at faa PCR-resultatet (downloades elektronisk). Hvis man som svensker har layover i Kbh. over natten til en morgenafgang boer det vel kunne naaes. Falck PCR-tester men det koster en bondegaard (1000++ DKK)
 

daniel_se

Medlem
Någon som har erfarenhet av Falcks testcenter på senare tid? Jag behöver ett antigen-test innan flyg till USA, och det låter ju smidigt att ta det på flygplatsen innan avresa.
 
Toppen