Senaste nytt

Erfarenheter av Lounge Key

plover

Medlem
Hänger på denna som haft Eurocard platinjm privatkort i många år, med tillhörande PP för mig själv och frugans extrakort.
Verkar som om Eurocard dragit in på PP för extrakortsimnehavare ? har inte rest under covid, men jag fick ett nytt i våras, men kollade aldrig om frugan fick…

LK har inte lounger på t.ex Nice vilket är trist för oss, klar minuspoäng.

Eurocard borde vara tydlogare med info om PP för exyrakortsimnehavare, och vad som gäller för dem vid byte till nya leverantören.
 
Priority Pass ger tillgång till ca 1300 lounger och Loungekey ger tillgång till ca 1100 lounger. Har någon sett en sida-vid-sida jämförelse mellan utbuden någonstans så man kan få en uppfattning om vad man går miste om med Loungekey istället för Priority Pass?
 
Priority Pass ger tillgång till ca 1300 lounger och Loungekey ger tillgång till ca 1100 lounger. Har någon sett en sida-vid-sida jämförelse mellan utbuden någonstans så man kan få en uppfattning om vad man går miste om med Loungekey istället för Priority Pass?
Säg till om du hittar, hade varit intressant. Innan jag skaffade Lounge key för X antal år sedan gjorde jag en jämförelse på de flygplatser jag brukar besöka eller kunde komma på att jag ville besöka o såg då ingen skillnad på utbudet.
Dock var det ett tag på Kastrup när den där loungen med färgglad inredning (numera stängd) lanserades som den bara funkade med PP, glömt namnet på den. Ringde in till Platinumservice då jag har Swedbank kortet o klagade varför man inte kunde komma in i den o några veckor senare var den tillagd så de löste sig Dock inte sagt att det var tack vare mitt samtal.
 
Hej
Någon som kan tipsa om vilken lounge (LoungeKey) på Changi som kan tänkas vara bäst? SATS, Ambassador transit eller Marahaba? Läst lite sämre om de första två. Terminal tre.
 

inka

Medlem
Norrsken verkar vara en av de sämre loungerna :( vad jag förstår när jag läser. Har Lounge key och undrar om jag kan välja att tillräda lounge på ankommande ort (i detta fall köpenhamn), dvs jag skippar Norrsken på utreseorten och går till loungen i Köpenhamn när jag landar istället. Är det OK eller gäller bara inträde till loungen från utreseorten?

Hur är förresten Eventyr Lounge och har jag tillträde dit när jag ska resa till Arlanda? Om inte, vilken lounge är det som gäller när man ska resa fr Köpenhamn till Sverige?

Tack :)
 
Last edited:

Davvelavve

Medlem
Enligt min loungekey finns det en menzies lounge på t4 Arlanda, aldrig sett innan? Finns den på riktigt?
Kommer man för övrigt in i Aurora på t2 om man flyger med sas?
 
Toppen