Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

palmen

Moderator
Enligt SAS support finns det 3 bokningsbara biljetter i first FRA-ORD 20e januari. Awardfares visar 7.

Har för mig nån skrev här att det inte skulle gå att boka men agenten verkade insatt och sa att det skulle fungera?

Nästan 3 dygn innan är inte så tokigt!?
På senare tid har det bara gått 1 dag innan, men det är ju perfekt om det luckras upp och närmar sig mot hur det var innan.
Sen är det ju detta med att lita på kundtjänst... Får väl se när/om någon lyckas boka detta.
 

Moco

Medlem
Enligt SAS support finns det 3 bokningsbara biljetter i first FRA-ORD 20e januari. Awardfares visar 7.

Har för mig nån skrev här att det inte skulle gå att boka men agenten verkade insatt och sa att det skulle fungera?

Nästan 3 dygn innan är inte så tokigt!?

Om man ser till att det tidigare var 14 dagar så är det ju en redig försämring.
 

Firetee

Medlem
Om man ser till att det tidigare var 14 dagar så är det ju en redig försämring.
Absolut, ett kort tag var det till och med 28 som det släpptes. Men med tanke på de senaste veckornas framförhållning var det åtminstone för mig ett positivt besked :)

Nån kan väl prova boka nu :D
 

Axxo

Medlem
Jag ringde precis och skulle boka.... Biljetterna fanns och när jag skulle boka så ville jag dubbelkolla om jag kunde avboka gratis inom 24 och då sa hon NEJ. Jag fråga varför och då berätta hon att det var för att jag ringde in istället. Jag sa då att jag kan ju inte boka first på eran hemsida och då bör det väl vara gratis? Hon kopplade mig till AMEX Preimum avledning utan att jag ens hinner säga något... Så sjuuukt otrevligt!!!!!!!!! Hon sa: "Jag kopplar dig till Amex premium avledning så får dom svara på din fråga" .... BLIR SÅ SUR!!!
 

Axxo

Medlem
Jag ringde precis och skulle boka.... Biljetterna fanns och när jag skulle boka så ville jag dubbelkolla om jag kunde avboka gratis inom 24 och då sa hon NEJ. Jag fråga varför och då berätta hon att det var för att jag ringde in istället. Jag sa då att jag kan ju inte boka first på eran hemsida och då bör det väl vara gratis? Hon kopplade mig till AMEX Preimum avledning utan att jag ens hinner säga något... Så sjuuukt otrevligt!!!!!!!!! Hon sa: "Jag kopplar dig till Amex premium avledning så får dom svara på din fråga" .... BLIR SÅ SUR!!!

Inte nog med det... Samtalet hon koppla mig till avbröts nu efter 36 min.... Blir så oerhört sur på deras kundtjänst.
 

Axxo

Medlem
Jag har blivit kopplad dit innan, av exakt samma person... Det är exakt till samma avdelning. Förra gången koppla hon mig bort dit för att det var något som krånglade med min biljett.
 

Axxo

Medlem
Liten update för dom som är intresserade. Jag ringde upp kundtjänst igen och det löste sig med biljetterna till slut. Jag blev jätte bra bemött den här gången. Har sökt efter first biljetter i flera år och väldigt aktivt senaste månaderna utan att hitta något (har fått fler first biljetter inställt med ANA & Singapore Airlines).... Jag skulle åkt med min mor och min mor meddela mig precis att mormor och morfar har fått på Corona och att vi inte kan åka.. Dom mår bra men det känns inte bra att åka just nu om något händer. Jag måste tyvärr avboka biljetterna, jag hoppas verkligen att dom kommer tillbaka och att någon här på forumet / eurobonus medlem bokar dom :) Om någon är intresserade så skicka ett PM, jag kommer nog ringa in i morgon runt 09:00 och avboka. :(

2 First GOT - FRA - ORD (20 Januari - Lufthansa )
 
Toppen