Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

FFlash

Medlem
OT, men blandar man klasser på utresa och retur så betalar man ½F + ½C i poäng med Eurobonus.

Oho, inte illa. Jag verkar ha tappat koll på reglerna men trodde det var tidigare högsta kabin som bestämmer mixade biljetter.
Sorry OT! Och tack för klargörnignen
 

DrGold

Medlem
Oho, inte illa. Jag verkar ha tappat koll på reglerna men trodde det var tidigare högsta kabin som bestämmer mixade biljetter.
Sorry OT! Och tack för klargörnignen

Du tänkte kanske på om man tex flyger economy ARN-FRA och sen vidare i First FRA-nån annanstans? Då blir det högsta kabin som bestämmer poängpriset på hela utresan.
 
Oho, inte illa. Jag verkar ha tappat koll på reglerna men trodde det var tidigare högsta kabin som bestämmer mixade biljetter.
Sorry OT! Och tack för klargörnignen

Du tänkte kanske på om man tex flyger economy ARN-FRA och sen vidare i First FRA-nån annanstans? Då blir det högsta kabin som bestämmer poängpriset på hela utresan.
Förut så var det så att om något av benen var i F så blev hela resan poängsatt som en F T&R även om du bara hade C på hemresan.
Detta ändrades dock för något år sen.
Så nu betalar du som beskrivits tidigare.
Är det F på ut resan och C på hemresan så är det halva F priset och halva C priset som blir totalen.
En välkomnande ändring när dom höjde kostnaderna
 

DrGold

Medlem
Du kan inte ändra en påbörjad resa så du får i så fall resa på separata bokningar ut och hem om du ska ha chans att få first åt båda håll.

Är det F på ut resan och C på hemresan så är det halva F priset och halva C priset som blir totalen.
En välkomnande ändring när dom höjde kostnaderna

Och för att förtydliga ännu mer, om du bokar två enkelbiljetter för att ha chans att hitta F till returen (som nämnts tidigare) så kommer varje bokning kosta 60% av en tur och retur. Dvs lyckas du pricka First på båda resorna blir totalkostnaden 120% en sammanhållen tor-bokning i First. Plus att du behöver dubbelt så många vouchers.
 

Eple

Ny medlem
Och DÄR satt den!!! Två stolar i F FRA-JNB imorgon bokade. Det blir tredje gången för oss fram i nosen på 747an :)
Drar några färska datapunkter för er eftersom jag följt utvecklingen de senaste veckorna på Expertflyer, Air Canada och SAS på telefon.
När EF visar 7, släpps 1 till EB 2 dagar innan.
När EF visar 6 släpps 2 till EB dagen innan
När EF visar 5 släpps ibland 1 dagen innan och 2 samma dag.
När EF visar 4 släpps inget till EB.
Inte sett under de här veckorna att LH har släppt mer än två dagar innan. Oftast dagen innan, men ibland också samma dag.

Nu ska vi bara trixa oss in i Tyskland med alla nya regler så man kan knata bort till FCL.


Någon som vet vilken tid som räknas som dagen innan eller samma dag? Är det vid midnatt platserna släpps, 24h innan eller något annat för "samma dag"?
Sitter och tittar på FRA-MEX i F och eftersom man måste flyga från ARN på morgonen så blir det svårt att hinna ringa in och boka om det är samma dag tänker jag, eller hur gör ni?

Och om det släpps samma dag, går det ändå att boka om en Business till First så nära in på eller måste det vara en ny bokning?
 
Någon som vet vilken tid som räknas som dagen innan eller samma dag? Är det vid midnatt platserna släpps, 24h innan eller något annat för "samma dag"?
Sitter och tittar på FRA-MEX i F och eftersom man måste flyga från ARN på morgonen så blir det svårt att hinna ringa in och boka om det är samma dag tänker jag, eller hur gör ni?

Och om det släpps samma dag, går det ändå att boka om en Business till First så nära in på eller måste det vara en ny bokning?
Med tanke på att du bara kan ändra en bokning fram till dagen innan avgång så kan du inte boka om samma dag som du skall åka, så JA det är nya bokningar det gäller.
 

Matore

Medlem
Någon som vet vilken tid som räknas som dagen innan eller samma dag? Är det vid midnatt platserna släpps, 24h innan eller något annat för "samma dag"?
Sitter och tittar på FRA-MEX i F och eftersom man måste flyga från ARN på morgonen så blir det svårt att hinna ringa in och boka om det är samma dag tänker jag, eller hur gör ni?

Och om det släpps samma dag, går det ändå att boka om en Business till First så nära in på eller måste det vara en ny bokning?
Min erfarenhet är att LH släpper vid midnatt mån morgon liksom för avresa tis.
 
Toppen