Senaste nytt

Söker: Köpenhamn-Chicago alt. Miami i Business Class med Star Alliance

Crille81

Medlem
Skulle vilja hitta en bonusresa i slutet på maj och början på juni (vecka 22).

Har själv sökt på SAS hemsida, Awardhacks och AwardFares utan resultat.
  1. Varifrån vill du börja din resa? CPH alt. MMX
  2. Var är din destination? ORD alt. MIA
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur & Retur
  4. När vill/behöver du resa ut? 2022-05-30 alt 2022-05-31
  5. När vill/behöver du komma hem? 2022-06-05 behöver vi vara hemma i Sverige
  6. Hur länge vill du vara borta? Enligt ovan
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  8. I vilken kabinklass?
    • First (Medveten om att det inte går att boka nu)
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Alla Star Allience bolag funkar
  10. Vad är din budget? (per person) ca. 265 000 Eurobonus poäng & 1st 2-4-1 voucher
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Upplevelsen ombord
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

Doctor-X

Medlem
Mycket snävt bokningsintervall och rätt nära i tiden, men hittade detta:

31/5-22
CPH-BRU, SK 593, 08:15-09:50 (PLUS)
BRU-IAD, SN 515, 10:45-13:25, (business)
//
IAD-MIA, UA1279, 17:45-20:35 (eco)

Ovanstående måste bokas via telefon pga mixed segment

4/6-22
MIA-YUL, AC1207, 08:00-11:30 (eco)
//
4/6-22
YUL-GVA, AC884, 20:50-10:05 +1 (business)
GVA-FRA, LX1082, 10:45-12:05 (business)
FRA-CPH, SK676, 15:30-16:50 (PLUS)

Ovanstående måste bokas via telefon pga mixed segment
 

Crille81

Medlem
Tackar för svar. Hur ligger det till med AC flygningar? Trodde inte de gick att boka via Eurobonus men har säkert helt fel för mig :)
 

Doctor-X

Medlem
Tackar för svar. Hur ligger det till med AC flygningar? Trodde inte de gick att boka via Eurobonus men har säkert helt fel för mig :)

Går alldeles utmärkt (bokat och rest med flera AC-flighter under pandemin, har haft undantags-inresetillstånd till Kanada pga kanadensisk sambo). Det är kanske Singapore Airlines (SQ) du tänker på?
 

Crille81

Medlem
Går alldeles utmärkt (bokat och rest med flera AC-flighter under pandemin, har haft undantags-inresetillstånd till Kanada pga kanadensisk sambo). Det är kanske Singapore Airlines (SQ) du tänker på?

Nja försökte boka AC flygning tidigare men det funkade inte med Eurobonus, väljer man Eurobonus på AwardFares så sorterar den bort AC flygningar :(
 

Doctor-X

Medlem
Nja försökte boka AC flygning tidigare men det funkade inte med Eurobonus, väljer man Eurobonus på AwardFares så sorterar den bort AC flygningar :(

Bara att ringa in och be de leta efter vad jag postat ovan! Förhoppningsvis kommer du till en agent som är ok med att söka segment-segment. Annars är det bara att köra HUACA. Har du två mobiler kan det vara läge att ringa upp från båda med ca 15 min intervall om den första agenten skulle vara icke medgörlig.
 

Crille81

Medlem
Bara att ringa in och be de leta efter vad jag postat ovan! Förhoppningsvis kommer du till en agent som är ok med att söka segment-segment. Annars är det bara att köra HUACA. Har du två mobiler kan det vara läge att ringa upp från båda med ca 15 min intervall om den första agenten skulle vara icke medgörlig.

Tack för tips. Hittar ju även till ORD nämligen med AC därav min fråga gällande de :) Men då ska det nog lösa sig trots den snäva tiden, tack för hjälp!
 

Senator

Moderator
Jag skulle också söka på FLL då United har mycket mer trafik på FLL. Air Canada flyger också YUL/YYZ till FLL.
 

mha321

Medlem
Nja försökte boka AC flygning tidigare men det funkade inte med Eurobonus, väljer man Eurobonus på AwardFares så sorterar den bort AC flygningar :(
Jag tror ditt problem är annat. Award fares använder väl bland annat input från air Canada för att hitta availability. Och air Canada har mycket högre tillgänglighet på sina egna flyg än vad andra alliansmedlemmar kvar. När du väljer eurobonus ändras filtret så att den inte visar den tillgänglighet som bara finns för air Canada själva, gissar jag?

Bokade en air Canada award för bara ett par veckor sedan. Fungerar alldeles utmärkt. Men jag sökte upp tillgängligheten via sas egna verktyg.
 
Toppen