Senaste nytt

[Business] Stockholm-Nord America alla tre stora Joint Ventures från 16.000kr t/r

Senator

Moderator
Vänner,

Det blir ett väldigt långt inlägg om jag skall skriva alla detaljer. Men fram till 2022-01-25 går det att boka ganska förmånliga priser till Nordamerika med alla tre stora "Joint Ventures".

Jag försöker summera men ni får kolla med respektive bolag om alla detaljer

Stockholm - Nordamerika T/R
Flygbolag:
British Airways, Finnair, Iberia, American, Air Lingus (OneWorld)
Air France, KLM, Delta, Virgin Atlantic (SkyTeam)
Lufthansa, Swiss, Austrian, Brussels, United, Air Canada (Star Alliance)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I-klass (OneWorld), Z-klass (SkyTeam), P-klass (Star Alliance)
Fare basis: Olika
Pris: Från 16.000kr med alla skatter/avgifter (ARN-NYC)
Förköpskrav: Det verkar vara 14 dagar innan
Min/Max stay: Det är natten mellan lördag och söndag som gäller. Men OneWorld har lite extra regler.
Köpa senast: 25 Januari, 2022
Gäller för utresa: mellan 01 Feb och 31 Maj, 2022
Gäller för hemresa: -- max 12 månader från utresan
Stopover: Inga
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Beror på flygbolag och deras Covid-regler.

Jag tror i detta fallet det är Finnair med vänner som har börjat, sen hakar de andra på och matchar. Det går att få ARN-JFK på American prefix men operated by Finnair för 15.687kr.

ARN-LAX från ca. 18.000kr som är ett bra pris
ARN-SFO från ca 20.500kr som är ok pris
ARN-MIA från ca. 17.500kr som är ett bra pris

Det här är nog mer för solo-resenärer men jag behöver ett par resor innan sommaren så om jag kan boka nu med kunden skulle det passa mig utmärkt.
 

Senator

Moderator
Tack! Även från LPI, tex till JFK för 17500 kr med KLM/AF/Delta. Går att lägga till några extra byten i Europa och USA för lite extra XP.

Jag satt och funderade på att testa Air France B77W till JFK med destination LAX och hoppas på ett bra erbjudande till La Premiere vid online check-in men 6 XP mellan JFK-LAX gör det ohört oattraktiv att boka med SkyTeam i mitt tycke om jag jämför med de andra bolagen.

Tyvärr finns det inga Delta-flighter mellan YUL/YYZ och LAX eller SEA som gör att man kan tjäna bra med XP.
 
Jag satt och funderade på att testa Air France B77W till JFK med destination LAX och hoppas på ett bra erbjudande till La Premiere vid online check-in men 6 XP mellan JFK-LAX gör det ohört oattraktiv att boka med SkyTeam i mitt tycke om jag jämför med de andra bolagen.

Tyvärr finns det inga Delta-flighter mellan YUL/YYZ och LAX eller SEA som gör att man kan tjäna bra med XP.
Det är gånger 1,5 XP (+50%) nu tom 30 juni enligt Flying Blue.
 

Senator

Moderator
Det är gånger 1,5 XP (+50%) nu tom 30 juni enligt Flying Blue.

Gäller det också Delta? Eller måste det vara Air France/KLM ”marketed”? Hur som havet, det hjälper mot Platinumstatus som jag är nära igen. Tre av tio år sådär under pandemin.

Jag skulle gärna vilja åka mer Delta inom USA med det ger så himla dålig utväxling jämfört med alternativen.
 
Gäller det också Delta? Eller måste det vara Air France/KLM ”marketed”? Hur som havet, det hjälper mot Platinumstatus som jag är nära igen. Tre av tio år sådär under pandemin.

Jag skulle gärna vilja åka mer Delta inom USA med det ger så himla dålig utväxling jämfört med alternativen.
Ja, så länge Delta-flygningarna är en del av en bokning som görs hos AF/KLM. Läs mer här:

Landing Pages - Flying Blue

"Air France or KLM marketed flights are flights that are booked directly via Air France or KLM (with an Air France or KLM flight number). However, they can be operated by another airline."
 
Toppen