Senaste nytt

Tips inför 4 dagar i Gdansk

Rickard_O

Medlem
Wow! Riktigt grymma tips
Tackar tackar :)

En av två nätter bor vi i Sopot så ett besök på The mexican lär det bli!
Glömde skriva att jag har aldrig ätit maten på the mexican, och vad jag har sett så skulle jag nog låta bli!:D
Öl och grogg räcker gott, finns andra ställen att käka på, även i Sopot!
 

erixon

Medlem
Dessvärre hamnade vi inte där o fick uppleva Zorro men jag kan rekommendera fika på Browar Miejski :)

Vi testade Grand hotel i Sopot samt Radisson Gdansk Suites - Spa:t på Radisson var väldigt bra (20pln/pp)
 

Morgan

Medlem
På tal om Gdansk, eller egentligen Sopot: Vilket av de bättre hotellen (Sheraton, Radisson, Sofitel och kanske något mer?) är mest barnvänligt?

Tänkte ta en sväng dit under våren med nioåringen och trist bo på SPA-hotell som begränsar barns närvaro vid poolerna.
 

jerixon

Medlem
Radisson var verkligen grymt bra hotell.
Bott där 2 ggr.
Fullt med kids i poolerna inomhus, så där var det inga begränsningar varje fall.
Grym frukost, bra restaurang och 250 meter till Stranden.

På tal om Gdansk, eller egentligen Sopot: Vilket av de bättre hotellen (Sheraton, Radisson, Sofitel och kanske något mer?) är mest barnvänligt?

Tänkte ta en sväng dit under våren med nioåringen och trist bo på SPA-hotell som begränsar barns närvaro vid poolerna.
 

Combo

Medlem
Är det någon som varit i Gdansk nyligen? Är det business as usual där eller märker man av pandemin på något sätt? (om man nu bortser från krav på munskydd och vaccinationspass, men det har man faktiskt vant sig vid vid det här laget).
Det är en halv evighet sedan man var där senast, men nu verkar det räcka med vaccinationspass + ifylld PLF för att komma in i landet, så jag tänkte boka in en långweekend för att återupptäcka Gdansk!
Och tack vare Doctor-X "guide" behöver resan minimal planering, blir t.o.m. svår att få tid med oplanerade och spontana fikapauser :)
 

Doctor-X

Medlem
Är det någon som varit i Gdansk nyligen? Är det business as usual där eller märker man av pandemin på något sätt? (om man nu bortser från krav på munskydd och vaccinationspass, men det har man faktiskt vant sig vid vid det här laget).
Det är en halv evighet sedan man var där senast, men nu verkar det räcka med vaccinationspass + ifylld PLF för att komma in i landet, så jag tänkte boka in en långweekend för att återupptäcka Gdansk!
Och tack vare Doctor-X "guide" behöver resan minimal planering, blir t.o.m. svår att få tid med oplanerade och spontana fikapauser :)

Var där för 3v sedan i 5 dagar, allt är som vanligt (minus munskydd inomhus - efterföljs till 60%, inget munskydd på nattklubbar).

Vaccinpass + PLF räcker!

Tack för omnämnandet :)
 
Toppen