Senaste nytt

Curve betalkort

bvs

Medlem
Jag hade helt missat de nya SCA reglerna på Curve.
What is Strong Customer Authentication (SCA) and how does it affect my payments?

Kortfattat måste man sedan i november göra köp med chip och pin efter att man spenderat ca 1500 kronor (max enstaka belopp 3000). Gränserna är lite olika för vilket land man handlar i. Jag råkade ut för detta igår och förstod inte varför så jag bytte till annat kort.

Är det här en engångsgrej eller måste man chip+pin efter varje gång man kommer över gränserna?
 

igelkotten

Medlem
Jag hade helt missat de nya SCA reglerna på Curve.
What is Strong Customer Authentication (SCA) and how does it affect my payments?

Kortfattat måste man sedan i november göra köp med chip och pin efter att man spenderat ca 1500 kronor (max enstaka belopp 3000). Gränserna är lite olika för vilket land man handlar i. Jag råkade ut för detta igår och förstod inte varför så jag bytte till annat kort.

Har de ändrat gränserna sen du skrev ditt inlägg? Ser ut som 305 kronor som max single transaction limit. Gäller detta valutan man handlar i, eller landet kortet är utställt i?
 

dayone

Ny medlem
Tjenare,

Är relativt ny med SAS mastercard/Curve kombinationen så tänkte använda go back in time funktionen nu för första gången vid double points-kampanjen 11-13 feb.

Undrar om det är någon har haft problem med att kortutgivaren (som man kör som underliggande tillfälligt) klagar när man har massa transaktioner som samtliga återbetalas några veckor senare, och gör detta vid upprepande tillfällen?

Korten jag har att välja emellan som underliggande är Skandia Visa, Danskebank MC, PFC MC och Rocker Visa, samtliga debit.
 

hco

Medlem
Tjenare,

Är relativt ny med SAS mastercard/Curve kombinationen så tänkte använda go back in time funktionen nu för första gången vid double points-kampanjen 11-13 feb.

Undrar om det är någon har haft problem med att kortutgivaren (som man kör som underliggande tillfälligt) klagar när man har massa transaktioner som samtliga återbetalas några veckor senare, och gör detta vid upprepande tillfällen?

Korten jag har att välja emellan som underliggande är Skandia Visa, Danskebank MC, PFC MC och Rocker Visa, samtliga debit.

Diskuterats i dag i tråden för just den kampanjen.

Dubbla poäng med SAS MC 11-13feb 2022 | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Har inte haft problem själv men som du ser kan det hända. Det var med Revo dock, inte korten du nämner.
 

M.K

Medlem
D3C90962-5246-4491-B243-A5D7AE9BDE8E.jpeg


Daterat 20 jan. Detta betyder att de gamla riktigt bra valutakurserna inte längre är aktuella. Påslag numera på 0,5-1% genom Mastercard beroende på valuta.

För er som vill spara maximalt rekommenderas därför växling i t ex Revolut till den valuta Ni ska använda. Ställ därefter in kortet på denna valuta i Curve appen. Gbit enbart möjlig till poängkort utan kostnader som utlandsköp om SEK därefter stärks någon procent följande 30dagar.
 
Last edited:

Skogi

Medlem
Visa bifogad bild 125638

Daterat 20 jan. Detta betyder att de gamla riktigt bra valutakurserna inte längre är aktuella. Påslag numera på 0,5-1% genom Mastercard beroende på valuta.

För er som vill spara maximalt rekommenderas därför växling i Revolut till den valuta Ni ska använda. Ställ därefter in Revolut på denna valuta i Curve appen. Gbit enbart möjlig till poängkort utan kostnader som utlandsköp om SEK därefter stärks någon procent följande 30dagar.
Väldigt tråkig utveckling för oss GBIT:are
 
Toppen