Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

jtq

Medlem
Sådär, parkerad i loungen.

Kan meddela att inget covidtest behövdes varken för svensk eller utomeuropeisk medborgare för att checka in på thai airways flyg från Bangkok till Stockholm, bara visa upp uppehållstillståndet. Tog inte ens fram testintyget bara för att se om de skulle fråga efter det. Rejält med övervikt också men det viftades bort som vanligt :)
 

EBGGOT

Medlem
Jag reste med Finnair från Phuket direkt till Stockholm i måndags. Ingen frågade om intyg. Räckte med Svenskt pass.

Strax bär det av för mig men bara så jag inte gör något tanke vurpa. Är detta allt man behöver ha klart eller är det något mer det frågade efter när ni reste ut?

  • Thailands pass (hotellbekräftelse, försäkringsintyg, vaccinbevis)
  • Negativt PCR test

Inget som skall laddas upp digitalt?
 

Davvelavve

Medlem
Strax bär det av för mig men bara så jag inte gör något tanke vurpa. Är detta allt man behöver ha klart eller är det något mer det frågade efter när ni reste ut?

  • Thailands pass (hotellbekräftelse, försäkringsintyg, vaccinbevis)
  • Negativt PCR test

Inget som skall laddas upp digitalt?
Skriv ut allt. Vaccin bevis också och ta med dig en penna för det vanliga inresedokumentet man får på planet.
 
Strax bär det av för mig men bara så jag inte gör något tanke vurpa. Är detta allt man behöver ha klart eller är det något mer det frågade efter när ni reste ut?

  • Thailands pass (hotellbekräftelse, försäkringsintyg, vaccinbevis)
  • Negativt PCR test

Inget som skall laddas upp digitalt?
Inget digitalt.

Jag hade 3 kopior på allt.
Behövs även för vissa lounger för att komma in och även för att få gå på planet på vissa ställen.

Men ThaiPass med koden, PCR test, hotellbokning + ev förbokad transport och PCR, försäkring, vaccinbevis,
ha dessa i papperformat och håll ordning på dom, det går snabbare och smidigare än att ha något på telefonen.
Sen behöver du den vanliga lilla "imigration form" samma som förut och även ett annat dokument som du ska få på platet beroende på vilken typ av inträde du har.
Sen vill dom även se ditt boarding kort på,flera ställen, så ta det i papperformat och slarva inte bort det!

Har man bara koll på alla papper så är det hela otroligt smidigt.
Jag va igenom på 10 min på BKK, dock är jag 193cm lång och tar stora steg.
Hjälpte kanske även lite att jag satt i främre delen av planet :D

Btw, vart ska ni?
Jag ska troligen in till BKK under måndagen.
 

mackan33

Medlem
Strax bär det av för mig men bara så jag inte gör något tanke vurpa. Är detta allt man behöver ha klart eller är det något mer det frågade efter när ni reste ut?

  • Thailands pass (hotellbekräftelse, försäkringsintyg, vaccinbevis)
  • Negativt PCR test

Inget som skall laddas upp digitalt?
Se till att ha vaccinbevis i telefonen för eventuella kontroller på barer / restauranger. Och om de kräver att du tar test, av "sjukhuspersonal", för att gå in, gå någon annanstans...
 

Lasse Kongo

Medlem
Ska hem om en vecka. Flyger BKK-VIE-CPH med Austrian. Nån som gjort resan nyligen? Vad jag kan läsa mig till på Viennas flygplats sida så behövs inga test för transfer och i Köpenhamn är det lugnt eftersom vi ska lämna landet direkt efter vi landat.
 
Ska hem om en vecka. Flyger BKK-VIE-CPH med Austrian. Nån som gjort resan nyligen? Vad jag kan läsa mig till på Viennas flygplats sida så behövs inga test för transfer och i Köpenhamn är det lugnt eftersom vi ska lämna landet direkt efter vi landat.
Ett tips med Austrian är att du måste ha FFP2 mask. Dom godkänner inte medical mask. Men du kanske vet det redan
Jag behövde inte vis något speciellt på VIE bara när jag skulle borda planet till BKK
 

samet

Medlem
Toppen