Senaste nytt

Lägga in Eurobonud-nummer på Star Alliance Award bokning

ante_77

Medlem
Jag har problem med att lägga in EB-nummer på *A award.
Nu har det egentligen ingen betydelse med tanke på poäng eller lounge då det ingår i "I-class".
Det stora bekymret är bagage.
Det är inga större problem att få detta fixat vid incheckningen men för att slippa stå där och uppta en massa tid och skapa köer (det är inte alltid personalen verkar förstå) så skulle det vara fint med att ha *A guld registrerat på passagerarna.

How to fix?
 

palmen

Moderator
Jag har problem med att lägga in EB-nummer på *A award.
Nu har det egentligen ingen betydelse med tanke på poäng eller lounge då det ingår i "I-class".
Det stora bekymret är bagage.
Det är inga större problem att få detta fixat vid incheckningen men för att slippa stå där och uppta en massa tid och skapa köer (det är inte alltid personalen verkar förstå) så skulle det vara fint med att ha *A guld registrerat på passagerarna.

How to fix?
Ring supporten så ska de kunna lägga till det om dy själv inte kan redigera detta på sas hemsida. Möjligt att du kan hämta upp bokningen på aktuellt bolags hemsida och fylla i där.
 

ante_77

Medlem
Ring supporten så ska de kunna lägga till det om dy själv inte kan redigera detta på sas hemsida. Möjligt att du kan hämta upp bokningen på aktuellt bolags hemsida och fylla i där.

Jag försökte hitta på Austrian men det var knepigt.
På SAS får jag bara felmeddelande och då återstår nog bara supporten…vilket egentligen blir mer tidsspillan än vid incheckningsdisken.

EDIT:
Med telefonen så gick det smidigt via Austrian
 
Last edited:
Toppen