Det kan vara värt att t.ex. uppgradera till Black innan och nedgradera när man kommer hem igen.
En idé lika dum som den är dålig. För att ens försöka måste man älska krångel.
Läser man Curves Terms&Conditions ser man under ”Minimum subscription periods” att vid månadsvis betalning av kortavgiften, är minsta subscription period 6 månader, inga refunds av avgifterna erbjuds heller om man avslutar i förtid utan man måste betala för sex månader.
Betalar man årsvis är minsta period 12 månader, igen - inga refunds av erlagda avgifter.
Det står också under ”Downgrading your account” att Curve förbehåller sig rätten att neka dig upp-/nedgradering av ditt kort ”for customers who upgrade or downgrade from another type of Account, more than once in a given 12 month period”.
Jag undrade om de skulle ogilla att man gör så men enligt support är det helt fine.
Vad kundtjänst har sagt till dig, känns i det hela ganska irrelevant. Varje gång ett nytt kort ska produceras och skickas ut driver det kostnader. Väldigt få företag som jag känner till gillar eller är ”helt fine” med att förlora pengar. Du kan lugnt utgå från att det inte är ”helt fine”.