Senaste nytt

Curve betalkort

mha321

Medlem
Det jag markerat ovan tycker jag låter som samma situation som rapporterats många gånger.
Deras rutin för förnyat kort verkar vara exakt samma som för en helt ny kund, dvs spenderingsgränsen sätt super-lågt och kan bara höjas genom att man går genom KYC igen och skickar bilder på pass och en selfie.
Det skulle vara alltför konsekvent.

Mitt kort förnyades och jag hade kvar min gamla begränsning i några veckor in på det nya. Sedan sänktes den till 24k utan någon information.

Men jag har inte behövt göra om någon KYC.

En sak är iallafall söker - deras marketing om "du behöver bara ha ett kort med dig" är definitivt inget att lita på. Tillförlitligheten och framförallt förutsägbarhet med curve har blivit betydligt sämre.
 
Det jag markerat ovan tycker jag låter som samma situation som rapporterats många gånger.
Deras rutin för förnyat kort verkar vara exakt samma som för en helt ny kund, dvs spenderingsgränsen sätt super-lågt och kan bara höjas genom att man går genom KYC igen och skickar bilder på pass och en selfie.
Har redan gjort det och fått det verifierat. Men kan inte längre gå och se vad begränsningen är.
 

intuition

Medlem
Som sagt, så hade jag det innan jag blev verifierad på nytt och de generöst nog uppgraderade mig till nivåerna jag hade 2 veckor innnan...
Men uppenbarligen är det något annat i ditt fall, Curve verkar som sagt bli knepigare att förstå med tiden.
 

Greymatter

Ny medlem
Hej allesamman,

Jag funderar på att skaffa Curve det för att primärt komma runt valutaväxlingsavgiften.
Använder mest Amex premium och SAS MC premium.
Fungerar Amex i Curve?
Tack på förhand.
 

Greymatter

Ny medlem
Tack för blixtsnabbt svar. Då får jag fundera på någon annan alternativ.
Hur gör ni andra med Amex och vill slippa/minska valutaväxlingsavgiften, använder ni någon annan tjänst/kort som Revolut, Lunar?
Dom mindre köpen kan jag styra till SAS MC, men dom större köpen vill jag gärna kunna styra till Amex.
 

ekf

Medlem
Tack för blixtsnabbt svar. Då får jag fundera på någon annan alternativ.
Hur gör ni andra med Amex och vill slippa/minska valutaväxlingsavgiften, använder ni någon annan tjänst/kort som Revolut, Lunar?
Dom mindre köpen kan jag styra till SAS MC, men dom större köpen vill jag gärna kunna styra till Amex.
För att minska växlingsavgift kör jag Curve med SAS Eurobonus MC underliggande.
För enkla betalningar med Apple Pay likaså.
Amex i alla fall där inte växlingsavgifterna påverkar och där det accepteras.
 
Hur gör ni andra med Amex och vill slippa/minska valutaväxlingsavgiften,

Jag undviker helt enkelt Amex utomlands, använder det bara där det behövs för att försäkringen ska gälla. Flyg och hotell försöker jag då det går att betala i förväg i svenska kr (med ett öga på att det inte blir en dold överraskningsväxlingsavgift till någon annan...). Utomlands är det Curve med Eurobonus MC underliggande som gäller för nästan allt.

Generellt sett är inte poängen man vinner på att använda Amex värt avgiften.
 

M.K

Medlem
@Jane Insane +1 på allt. Efter att 3x i utländsk valuta försvann och bara 1:16 till EB är min Plat spend utomlands löjligt låg och nästan borta. T o m billigare att köra räkningar om det saknas lite till bonusen. Förbetalda Hotels.com stays ( ofta 2x) med Amex i sek har också vunnit stort delvis p g a detta gentemot andra program.

Curve med Apple pay är kanon utomlands tycker jag till all övrig spend och inte minst ATM uttag.
 
Last edited:
Toppen