Senaste nytt

Finnair storsatsar i Sverige med interkontinental trafik från Arlanda (upphör vintern 2022-2023)

fcx

Medlem
Vill flytta min februariresa till november istället, men hur kommer man i kontakt med Finnair? På hemsidan går resan inte alls att boka om (knappen utgråad). Svenska kundtjänst har stängt. Engelska kundtjänst vill inte svara. Platinumkundtjänst säger några meningar på finska och spelar jazzmusik.
 

intuition

Medlem
Vill flytta min februariresa till november istället, men hur kommer man i kontakt med Finnair? På hemsidan går resan inte alls att boka om (knappen utgråad). Svenska kundtjänst har stängt. Engelska kundtjänst vill inte svara. Platinumkundtjänst säger några meningar på finska och spelar jazzmusik.
Deras "Hantera min bokning" är inte helt frisk. Det ska gå att boka om men det fungerar inte alltid. Jag har också utgråad knapp för ombokningar (helt orelaterat till ARN-flygningar). Jag såg någon som rapporterade att det fungerade om man inte var inloggad. Dvs pröva att gå till Hantera bokning | Finnair utan att var inloggad (tex från en fräsch webbläsare).

Annars är det ringa man får göra. Ringer du platinum-numret i Finland brukar det vara "tryck 2 för svenska" och 3 bör vara för engelska. "Nattetid" är det enbart engelska, från en outsourcad kundtjänst.
 

CJR

Medlem
Jag vill också begära refund, men på min "Manage Booking" står det att "Changes are not allowed for this booking". Det kan ju inte stämma då de själva just har ändrat iom att direkt-flyget ARN-BKK inte kommer gå?

upload_2022-1-7_21-2-10.png
 

011430121

Medlem
Talade med en kollega som kom från Phuket i går via Helsingfors i går med Finnair.
En mycket bra flygning med trevlig kabinpersonal och god mat tyckte både han och hans fru.
Maskinen var försenad in till HEL anslutningsflyget till ARN inväntade som avgick 1 timme sent, annars hade de måst övernattat på HEL
Beläggning uppskattade han till 75% på den långa flygningen.

Ut resan Arlanda till Phuket var de missnöjda med, det var på annandagen jul de reste, stressad personal, lyssnade inte på vad som beställdes utan serverade fel drycker o.s.v de upplevde att maten ” inte var någon höjdare” självklart är de individuellt någon annan kan ha en annat åsikt.
Beläggningen uppskattade han till 50%

Igår försökte jag komma i kontakt med Finnair, ringde runt kl 10 svenskt tryckte 2 för att få svensktalande service, en röst säger att det är mindre än 10 personer före i kön, rösten återkommer var tredje minuter och upprepar samma sak, inte berättar hur många som just nu är i kö.
Efter en timme kopplar jag ner samtalet och det är fortfarande mindre än 10 personer i kö.
Varför ringde jag, jo skall omboka en inställd resa från Arlanda till Bangkok, får försöka ringa igen imorgon måndag.
 

GOTBound

Medlem
Är det någon som bokat om en resa från ARN där uppgraderings-vouchers används och så i så fall följde uppgraderingen med eller fick den läggas in på nytt?

De datum jag tittar på är inom 90 dagar från dagens datum och då är det väl uppgraderings kö om jag minns rätt, dock nyfiken på hur Finnair gör i en sådan situation.
 

FFlash

Medlem
Är det någon som bokat om en resa från ARN där uppgraderings-vouchers används och så i så fall följde uppgraderingen med eller fick den läggas in på nytt?

De datum jag tittar på är inom 90 dagar från dagens datum och då är det väl uppgraderings kö om jag minns rätt, dock nyfiken på hur Finnair gör i en sådan situation.

Du måste ringa in så fixar de. Uppat flyg går inte ombokas online om jag minns då systemet inte känner igen uppet. Se till att söka ny tid som har biz space för att inte hamna i kö för biz igen
 
Toppen