Senaste nytt

Kombinera Los Angeles, Vegas med strand med turkost vatten?

Mrs T

Medlem
Planerar en resa för att fira att vi fyller jämnt till LA, Las Vegas (och grand canyon) med familjen (inkl tonåringar och en 3-åring). Planen är egentligen att bila mellan kanske LA, Las Vegas och San Diego. Men så vore det ju så trevligt med en riktigt fin sandstrand med turkost vatten också - när man nu ändå reser så lång med hela familjen. Kanske skulle man skippa San Diego och i stället flyga någonstans. Men är det rimligt att få in det på kanske 10-12 dgr?

Vart skulle man kunna åka i så fall? Vart går det bra flyg? Karibien nånstans? Eller vart?
 

igelkotten

Medlem
Planerar en resa för att fira att vi fyller jämnt till LA, Las Vegas (och grand canyon) med familjen (inkl tonåringar och en 3-åring). Planen är egentligen att bila mellan kanske LA, Las Vegas och San Diego. Men så vore det ju så trevligt med en riktigt fin sandstrand med turkost vatten också - när man nu ändå reser så lång med hela familjen. Kanske skulle man skippa San Diego och i stället flyga någonstans. Men är det rimligt att få in det på kanske 10-12 dgr?

Vart skulle man kunna åka i så fall? Vart går det bra flyg? Karibien nånstans? Eller vart?

Om ni flyger t/r till LA kan ni ju boka en separat t/r mellan LA och Hawaii. Kortare flygtid mellan LA och Hawaii än mellan LA och Florida.
 

bhen

Medlem
Om ni flyger t/r till LA kan ni ju boka en separat t/r mellan LA och Hawaii. Kortare flygtid mellan LA och Hawaii än mellan LA och Florida.

Det löses med multi-city eller köra t.o.r Tampa istället så blir totaltiden kortare. Med så pass kort tid tillhand skulle jag säga det är svårt att hinna LA, Vegas och Hawaii.
Skippa Vegas oavsett förresten, typisk hat/älsk plats kanske då.

Enig i tipset om Clearwater, ta det påvägen till eller från Vegas/LA.
Det är bland de finaste områdena jag sett i USA alltså med tanke på standard generellt.
 

pswe

Medlem
Planerar en resa för att fira att vi fyller jämnt till LA, Las Vegas (och grand canyon) med familjen (inkl tonåringar och en 3-åring). Planen är egentligen att bila mellan kanske LA, Las Vegas och San Diego. Men så vore det ju så trevligt med en riktigt fin sandstrand med turkost vatten också - när man nu ändå reser så lång med hela familjen. Kanske skulle man skippa San Diego och i stället flyga någonstans. Men är det rimligt att få in det på kanske 10-12 dgr?

Vart skulle man kunna åka i så fall? Vart går det bra flyg? Karibien nånstans? Eller vart?
När på året är det tänkt att ske?
Är det sommar i Kalifornien hade jag inte lagt tid på att flyga någon annanstans med så få dagar.
Ska ni få ut något av Vegas och Grand Canon kommer ni behöva åtminstone tre dagar bara där och då med rejäla pass i bilen.
 

Alf

Medlem
Skall du uppleva fina stränder och annorlunda plats är Hawaii något av det bästa man kan uppleva. Det slår Florida med hästlängder. Skippa Las Vegas eftersom det inte är något för barn. Nackdelen är längre flygresa men det är det värt.
 

Gru

Medlem
Jag fyllde 50 i nov, att det här blev min present till mig själv ARN - LAX. Meningen var att stanna i Los Angeles. Spontan sökte på bonusresor från LAX och hittade CUN=Cancun. Jag åkte från LAX - CUN den 3/1 åter den 14/2 bara för att få lite värme och bli bortskämd med All inklusive och inga restriktioner. Nu i efterhand, är jag glad att jag skippade Las Vegas som blivit asdyrt med extra avgifter på hotell och diverse annat. Men ångrar lite efterhand att jag inte la ner mer tid att hitta ett bra boende i Los Angeles och strosade runt där. Men är supernöjd med 27 grader värme och tacos i Playa del Carmen.
 

palmen

Moderator
Om ni bara har 10-12 dagar så skulle inte jag lägga tid på att sitta ytterligare 6h på flyg för att ta mig till Hawaii eller Florida, det blir bara stressigt och går 1 dag för varje flyg mer eller mindre.

Många jag känner I Kalifornien åker ner till Mexico för solsemester i området runt Cabo San Lucas. Har själv ingen erfarenhet av stället så kan inte säga mer än så.

På den tiden ni är borta kan det bli lite stressigt om allt ska hinnas med. Bara LA kan man lätt lägga 1 vecka i beroende på vad man vill göra.
Vad är planen att ni ska göra på semestern? Det kan vara lite avgörande på vad man ska tipsa om. Det finns mycket trevliga ställen mellan LA och SD om man vill göra lite stopp där tex.
 

MLG55

Medlem
@Mrs T
Vi alla är olika, men 5 min här och 5 min där är iallafall för mig väldigt stressigt.
Åker ni under sommarmånaderna så kan det vara sjukt varmt i californien och uppemot 40 grader i Vegas,
Eftersom ni bara ska vara borta 10-12 dagar hade jag nog gjort denna roadtrip.
Bila från LA genom Palm springs mot Phoenix och Flagstaff för att komma till Grand canyon national park ca 50 mil.
1-2 nätter beroende på vad ni vill se.
Vidare mot Las vegas ca 30 mil och stanna och beundra Hoover dam på vägen.
Väl i Las vegas finns hur mycket som helst att göra och fantastiska hotell med grymma poolområden.
Nöjesutbudet är näst intill oändligt. Här hade jag stannat i 4-5 dagar som minimum.
Bila sen tillbaka till LA ca 50 mil och utforska staden resterande tid.
 
Toppen