Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

eddo

Medlem
Drsvar Luleå, PCR, test vardag 9.30, svar med reseintyg samma dag ca kl 22 (utlovat före 23.45), kostnad 2150 kr (puh :eek: ).
 

Tomas E

Medlem
För första gången stod himlakropparna i linje när jag kom till Arlanda sent igår kväll, d.v.s. jag förmodades testa mig (gällde inte tidigare i höst) och Region Stockholms testcenter vid bagagebandet på terminal 5 var öppet (till kl 24 onsdagar). Snabb topsning för egen hand vid 22:45-tiden medan jag väntade på bagaget. Testsvaret kom strax efter 19 idag i form av ett SMS med ett telefonnummer att ringa till, där det negativa testresultatet lästes upp på >10 språk. Däremot ingen epost eller något meddelande på 1177, till skillnad mot de tester jag fått utkörda med taxi eller hämtat på apotek.
8217FE4B-DFA4-4D1C-85E8-7149FBE179C6.jpeg
 
Last edited:
Har en resa till Prag från Kastrup i februari och ser nu att Tjeckien har krav på PCR-test. Antigentest ser inte ut att godkännas. Problemet då är ju att man måste testa sig senast dagen före resa, för att hinna få svar innan incheckning. Hittat ställen i Malmö som har express-PCR, men det är ju svindyrt. Någon som har tips på testställen i Kronoberg eller norra Skåne? Tack.
 

Tomas E

Medlem
Har en resa till Prag från Kastrup i februari och ser nu att Tjeckien har krav på PCR-test. Antigentest ser inte ut att godkännas. Problemet då är ju att man måste testa sig senast dagen före resa, för att hinna få svar innan incheckning. Hittat ställen i Malmö som har express-PCR, men det är ju svindyrt. Någon som har tips på testställen i Kronoberg eller norra Skåne? Tack.
Det är inte så att du hinner ta din tredje dos vaccin före resan? Då ser det ut att inte behöva något test alls, trots Sverige som mörkrött:
Coronavirus - Information of MoI - Ministry of the interior of the Czech Republic
 

toer00

Medlem
Har en resa till Maldiverna inplanerad senare i vår med Qatar Airways (avresa fr. Norge) någon som vet om de accepterar PCR tester fr. Vaccina?

Edit: Sista stycket borttaget av moderator
 
Last edited by a moderator:

kajjan85

Medlem
Jag reser till Thailand nästa vecka och behöver ett "RT-PCR" innan avresa. Jag bor i Malmö och skulle vilja få provsvaret samma dag. Var rekommenderar ni att man bokar?

Jag vill helst använda mig av någon av de större väletablerade aktörerna, men de flesta har inte med "RT" i beskrivningen av testet, och det gör mig osäker på om det kan skapa problem vid incheckning. Kanske är så att alla test är "RT"? Har inte funnit ett bra svar på det.
 
Jag reser till Thailand nästa vecka och behöver ett "RT-PCR" innan avresa. Jag bor i Malmö och skulle vilja få provsvaret samma dag. Var rekommenderar ni att man bokar?

Jag vill helst använda mig av någon av de större väletablerade aktörerna, men de flesta har inte med "RT" i beskrivningen av testet, och det gör mig osäker på om det kan skapa problem vid incheckning. Kanske är så att alla test är "RT"? Har inte funnit ett bra svar på det.
Kollade i Malmö för egen del inför resa och hittade Vaccina som har garanterat svar på PCR-test innan midnatt samma dag man tagit test.
 

kajjan85

Medlem
Kollade i Malmö för egen del inför resa och hittade Vaccina som har garanterat svar på PCR-test innan midnatt samma dag man tagit test.

Jag skulle gärna vilja boka hos Vaccina, men där står inte "RT" med i beskrivningen. Jag är fortfarande förvirrad över vad som menas med RT - både om det de facto är ett annat typ av test än vanligt PCR test, men även om avsaknaden av RT i namnet kan skapa problem vid inresa till Thailand eftersom de uttryckligen frågar efter just detta.
 
Toppen