Senaste nytt

Lufthansa och affärsklassgardinen

Kimmen00

Medlem
Vi fick samma ARN-FRA igår.. Ljusår från den 3rätters som TAP serverade FRA-LIS. (carpaccio, tortellini med pesto och nån efterrättskaka med sås)

Nä.. Stort underkänt Lufthansa!
 

plover

Medlem
Märkligt, LH har ju alltid varit ok men inte top notch. Vad har hänt, fick de inte en sudd pengar/statsstöd relativt nyligen ?
 

MTheC

Medlem
Jag vet inte om det var "tonfisk", kött, djurmat för att vara ärlig. Luktade lite tonfisk på burk, konsistens som något kött som man kokat, smakade inte alls bra. Min gissning är att det är någon typ av kokt kött med lite gegg till.

Efterrätten och brödet var dock helt ok...
Samma serverades på min resa ARN-FRA och en brittisk man fick ett mindre utbrott, han sa att han serverats exakt samma sak sina senaste 7 segment med LH.

Smakade själv en tugga men var äckligt, fördelen var ju dock man kan påstå att man fortfarande äter för att slippa munskydd.
 

Kris

Medlem
Plikttrogen gardin-disciplin direkt efter det plingade både på LH829 och LH192 idag. Dock lite slapp efterlevnad under resans gång på sistnämnda.

20211126_145018.jpg


20211126_174927.jpg
 
Två LH C ikväll, LH2293 BRU-MUC och LH2420 MUC-ARN. Gardinen fint stängd, snabb service, flera frågor angående påfyllning. På andra flyget var det 4(!) från CC samtidigt och serverade oss ca 8 pax. Blev dessutom tilltalad med namn, trots ingen LH status (bara EBD).

Maten var helt ok. Heimat Frankfurt (på bild, rökt rostbiff tror jag det var) och Heimat Leipzig (lax). Heimat Frankfurt med sina picklade grönsaker och röror påminner ganska mycket om Kuben. Hade man serverar detta i en kub så hade jag inte reagerat.

Sura med dagens flyg var att min MR med SAS till Bryssel halverades. Kommer dock hem med tolv flarror Cantillon. Tack @palmen för alla tips igår och idag!

EB9583CB-26BE-4654-A6F1-28299E30F565.jpeg
 
Toppen