Talade med en kollega som kom från Phuket i går via Helsingfors i går med Finnair.
En mycket bra flygning med trevlig kabinpersonal och god mat tyckte både han och hans fru.
Maskinen var försenad in till HEL anslutningsflyget till ARN inväntade som avgick 1 timme sent, annars hade de måst övernattat på HEL
Beläggning uppskattade han till 75% på den långa flygningen.
Ut resan Arlanda till Phuket var de missnöjda med, det var på annandagen jul de reste, stressad personal, lyssnade inte på vad som beställdes utan serverade fel drycker o.s.v de upplevde att maten ” inte var någon höjdare” självklart är de individuellt någon annan kan ha en annat åsikt.
Beläggningen uppskattade han till 50%
Igår försökte jag komma i kontakt med Finnair, ringde runt kl 10 svenskt tryckte 2 för att få svensktalande service, en röst säger att det är mindre än 10 personer före i kön, rösten återkommer var tredje minuter och upprepar samma sak, inte berättar hur många som just nu är i kö.
Efter en timme kopplar jag ner samtalet och det är fortfarande mindre än 10 personer i kö.
Varför ringde jag, jo skall omboka en inställd resa från Arlanda till Bangkok, får försöka ringa igen imorgon måndag.