Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mmm men om du läser min fråga igen så vill jag inte boka av utan switcha till redan gjord bokning
Dom svaren jag har fått flera gånger är nej. Du kan inte byta 241
Det enda är att avboka och boka om.
Dock tycker jag det är konstigt för att om man vill göra en ändring i en bokning med ett 241 som har gått ut. Då kan/måste dom byta 241 till som fungerar för att sen gör ev ändring på ett flyg eller delar av resan. Men inte när jag själv vill...
Så tror det är möjligt i praktiken med reglerna säger nej.
 

lillemannen

Medlem
Kan man avboka en förfallen 2-4-1 från 2021 på hemsidan, så den kommer tillbaka och man kan boka den igen via hemsidan? Eller det är kundtjänst som gäller för att få den tillbaka?
 
Kan man avboka en förfallen 2-4-1 från 2021 på hemsidan, så den kommer tillbaka och man kan boka den igen via hemsidan? Eller det är kundtjänst som gäller för att få den tillbaka?
Du kan avboka, om den återkommer e jag osäker på.
Förs måste du klara kriteriet att ev få tillbaka den, en resa bokad till asien innan 31/3-22
Sen vet jag att det är en lång väntetid på att få dom tillbaka, väntar fortfarande på mina, och då avboka jag för 3 dagar sen.
Dom har riktigt många sa dom sist att justera datumen på, så kan nog ta lite tid.
 

SK4628

Medlem
Du kan avboka, om den återkommer e jag osäker på.
Förs måste du klara kriteriet att ev få tillbaka den, en resa bokad till asien innan 31/3-22
Sen vet jag att det är en lång väntetid på att få dom tillbaka, väntar fortfarande på mina, och då avboka jag för 3 dagar sen.
Dom har riktigt många sa dom sist att justera datumen på, så kan nog ta lite tid.

Jag bokade av via hemsidan i höstas (ren SAS-award till Tokyo med 2-4-1), men fick inte tillbaka vouchern utan fick ringa in för att få den tillbaka (vilket inte var något problem men tog lite tid)
 

Matore

Medlem
Nu har jag under samma vecka fått TVÅ resor som gått på autocancel för att SAS inte ställt ut biljetterna. Den ena gick att boka på nytt, de andra platserna försvann. Anledningen är att de ligger på kö för manuell hantering och ingen har koll på det. Så j-a dåligt av SAS!!
Har ringt tre gånger nu och bett agenten knuffa på så att nästa resa inte autocancelleras också, men de säger bara att "nån håller på och de hör av sig, bara att vänta". Hur kan man göra för att detta inte ska ske igen nu??
 

Migato

Medlem
Hej, fick en voucher förlängd till 28 feb 2022 som skulle gå ut förra året. Fick detta bekräftat av SAS muntligt över telefon. När jag nu ska göra en bokning med den vouchern säger SAS att den gått ut och att ingen förlängning gjorts. Han kan heller inte se någon notering om den. Lite surt när jag fick det bekräftat i telefon tre gånger att den har förlängts och att det inte ska vara några problem.

Jag kan därför inte göra någon bokning nu då jag saknar poängen för bokningen utan voucher. Har detta hänt er också? Loggade in och försökte göra en bokning och kan inte klicka i någon voucher så den har försvunnit/gått ut.

Enligt personen i telefon kommer det ta några dagar innan detta blir löst, risken finns ju att tillgängligheten försvinner. Några tips?
 
Hej, fick en voucher förlängd till 28 feb 2022 som skulle gå ut förra året. Fick detta bekräftat av SAS muntligt över telefon. När jag nu ska göra en bokning med den vouchern säger SAS att den gått ut och att ingen förlängning gjorts. Han kan heller inte se någon notering om den. Lite surt när jag fick det bekräftat i telefon tre gånger att den har förlängts och att det inte ska vara några problem.

Jag kan därför inte göra någon bokning nu då jag saknar poängen för bokningen utan voucher. Har detta hänt er också? Loggade in och försökte göra en bokning och kan inte klicka i någon voucher så den har försvunnit/gått ut.

Enligt personen i telefon kommer det ta några dagar innan detta blir löst, risken finns ju att tillgängligheten försvinner. Några tips?
Jag fick samma besked över telefon att min voucher skulle bli förlängd till 28 feb 2022. Personen jag pratade med sade att det kunde ta ett par dagar innan förlängningen gick igenom i systemet. När jag nu loggar in så ser jag inte den förlängda vouchern ännu utan kan bara välja en senare intjänad voucher giltig tom 31 dec 2022. Jag får ringa in i morgon och fråga om det kan se någon notering i systemet.
 

Matore

Medlem
Fick precis till en bokning LHR-HND i ANA F The Suite, och hem i C The Room. Skatterna blev på nästan 8000 för två pers. Stämmer det, lät så jäkla mycket eller är det London som är så dyrt?
 

Migato

Medlem
Jag fick samma besked över telefon att min voucher skulle bli förlängd till 28 feb 2022. Personen jag pratade med sade att det kunde ta ett par dagar innan förlängningen gick igenom i systemet. När jag nu loggar in så ser jag inte den förlängda vouchern ännu utan kan bara välja en senare intjänad voucher giltig tom 31 dec 2022. Jag får ringa in i morgon och fråga om det kan se någon notering i systemet.


Troligtvis kommer de inte hitta någon notering, enligt kundtjänst så skickas det bara vidare till ett annat ärendehanteringssystem. Men ring och se vad de kan göra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen