Nörderi i överkant, men är det inte LN-RRW som vi såg stå i hangaren för några veckor sedan i detta inlägg? Sista smörjelsen?
Nörderi i överkant, men är det inte LN-RRW som vi såg stå i hangaren för några veckor sedan i detta inlägg? Sista smörjelsen?
Visa bifogad bild 125139
LN-RRW har inte stått i hangaren på Arlanda. Ser däremot ut som vi får en Star Alliance-målad 320Neo snart.
Några små tillägg till mitt inlägg ovan:I morgon 1 februari är det tack och adjö för LN-RRL - Jarlabanke Viking, som lämnar Oslo för resan västerut, till Miami med övernattning i Bangor.
Maskinen levererades som SE-DYT i slutet av 2003 och var en av de sista i SAS ursprungliga serie 737-883 utan winglets.
Det blev också den första 800-maskinen som fick eftermonterade winglets. Det skedde sommaren 2008, ungefär samtidigt som SAS fick leverans av tre fabriksnya 737-85P (med winglets) och det är dessa tre, plus LN-RRH (737-883) som kom 2009, som nu är kvar i SAS 737-800 flotta.
LN-RRL har haft en tillvaro huvudsakligen på Oslobasen, men var i "svensk trafik" under en period 2016/2017.
Jarlabanke har under hela sin SAS-karriär varit Star Alliance-målad.
Här en bild från Seattle, tagen i december 2003 av Andreas Mohwinkel
Boeing 737-883 - Star Alliance (Scandinavian Airlines - SAS) | Aviation Photo #0474988 | Airliners.net
Frågan är ju nu bara vad medlemmen @Jarlabanke Viking ska göra?I morgon 1 februari är det tack och adjö för LN-RRL - Jarlabanke Viking, som lämnar Oslo för resan västerut, till Miami med övernattning i Bangor.
Maskinen levererades som SE-DYT i slutet av 2003 och var en av de sista i SAS ursprungliga serie 737-883 utan winglets.
Det blev också den första 800-maskinen som fick eftermonterade winglets. Det skedde sommaren 2008, ungefär samtidigt som SAS fick leverans av tre fabriksnya 737-85P (med winglets) och det är dessa tre, plus LN-RRH (737-883) som kom 2009, som nu är kvar i SAS 737-800 flotta.
LN-RRL har haft en tillvaro huvudsakligen på Oslobasen, men var i "svensk trafik" under en period 2016/2017.
Jarlabanke har under hela sin SAS-karriär varit Star Alliance-målad.
Här en bild från Seattle, tagen i december 2003 av Andreas Mohwinkel
Boeing 737-883 - Star Alliance (Scandinavian Airlines - SAS) | Aviation Photo #0474988 | Airliners.net
Enkelbiljett till MIA uppenbarligen!Frågan är ju nu bara vad medlemmen @Jarlabanke Viking ska göra?
I morgon 1 februari är det tack och adjö för LN-RRL - Jarlabanke Viking, som lämnar Oslo för resan västerut, till Miami med övernattning i Bangor.
Maskinen levererades som SE-DYT i slutet av 2003 och var en av de sista i SAS ursprungliga serie 737-883 utan winglets.
Det blev också den första 800-maskinen som fick eftermonterade winglets. Det skedde sommaren 2008, ungefär samtidigt som SAS fick leverans av tre fabriksnya 737-85P (med winglets) och det är dessa tre, plus LN-RRH (737-883) som kom 2009, som nu är kvar i SAS 737-800 flotta.
LN-RRL har haft en tillvaro huvudsakligen på Oslobasen, men var i "svensk trafik" under en period 2016/2017.
Jarlabanke har under hela sin SAS-karriär varit Star Alliance-målad.
Här en bild från Seattle, tagen i december 2003 av Andreas Mohwinkel
Boeing 737-883 - Star Alliance (Scandinavian Airlines - SAS) | Aviation Photo #0474988 | Airliners.net