Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tänkt ringa in en bokning idag då det är mixed cabin och inte går att boka online. Verkar dock vara stängt på telefon idag.

Är det några konstigheter med att boka bara sista (långa) benet nu online och sedan ringa in och lägga till första benet/benen?
Det är inget konstigt att göra så. Dock så måste vouchern vara giltig när du gör det, vilket jag misstänker att den kanske inte är då du väljer att spendera såpass mycket tid på detta nu precis innan nyår.
 
Trodde ej de hade öppet idag, men det kunde man givetvis läsa sig till här. Ringde in och försökte ändra en bokning i april för 3 personer som med största sannolikhet inte kommer bli av. Då de var med utgående vouchers så ville jag ändra datum och eventuellt resmål för att de inte ska brinna inne. Fick efter en dryg timme i kö prata med en person som sa att han kan inte garantera att voucherna kommer tillbaka om jag avbokar. Försökte med ombokning och alla möjliga vinklingar på det, men personen hävdade att ingen garanti kan lämnas för att vouchrarna ska komma tillbaka direkt och han poängterade att de är "körda" om de inte kommer tillbaka idag. Frågade om detta var något nytt, nej, så har det alltid varit enligt personen. Han påstod vidare att enda sättet att se detta är att logga in och försöka boka igen via deras star alliance sida senare under dagen eller ringa in igen. Talade då om att det inte går att boka för tre personer på den sidan.

Då resan med största sannolikhet inte kommer bli av så gick jag med på avbokning. Jag bad honom titta om voucher hade kommit tillbaka, han kunde inte se detta eller som jag misstänker, han ville inte se om de kommit tillbaka. Jag bad han då avvakta så att jag kunde logga in och precis efter det sa han att han måste koppla ned samtalet för att ta nästa. Givetvis kunde jag se att åtminstone den ena kommit tillbaka 5 seknder efter han lagt på.

Ringde tillbaka, ny väntetid på en dryg timme. Inga problem att göra en ny bokning, personen löste det på ca 15 minuter. Jag nämnde föregående samtal, han hade aldrig hört talas om detta. Däremot ville han först lägga på en avgift för bokning via telefon, 375 kr tror jag det var. Jag svarade honom att det inte går att boka 3 personer på hemsidan. Han svarade att det går visst, man får bara göra två bokningar. Jag svarade då att det knappast kan vara meningen att man ska behöva göra det på två olika bokningsreferenser, så efter en liten diskussion så tog han bort avgiften.


Så slutet gott, allting gott förhoppningsvis.
 

palmen

Moderator
Trodde ej de hade öppet idag, men det kunde man givetvis läsa sig till här. Ringde in och försökte ändra en bokning i april för 3 personer som med största sannolikhet inte kommer bli av. Då de var med utgående vouchers så ville jag ändra datum och eventuellt resmål för att de inte ska brinna inne. Fick efter en dryg timme i kö prata med en person som sa att han kan inte garantera att voucherna kommer tillbaka om jag avbokar. Försökte med ombokning och alla möjliga vinklingar på det, men personen hävdade att ingen garanti kan lämnas för att vouchrarna ska komma tillbaka direkt och han poängterade att de är "körda" om de inte kommer tillbaka idag. Frågade om detta var något nytt, nej, så har det alltid varit enligt personen. Han påstod vidare att enda sättet att se detta är att logga in och försöka boka igen via deras star alliance sida senare under dagen eller ringa in igen. Talade då om att det inte går att boka för tre personer på den sidan.

Då resan med största sannolikhet inte kommer bli av så gick jag med på avbokning. Jag bad honom titta om voucher hade kommit tillbaka, han kunde inte se detta eller som jag misstänker, han ville inte se om de kommit tillbaka. Jag bad han då avvakta så att jag kunde logga in och precis efter det sa han att han måste koppla ned samtalet för att ta nästa. Givetvis kunde jag se att åtminstone den ena kommit tillbaka 5 seknder efter han lagt på.

Ringde tillbaka, ny väntetid på en dryg timme. Inga problem att göra en ny bokning, personen löste det på ca 15 minuter. Jag nämnde föregående samtal, han hade aldrig hört talas om detta. Däremot ville han först lägga på en avgift för bokning via telefon, 375 kr tror jag det var. Jag svarade honom att det inte går att boka 3 personer på hemsidan. Han svarade att det går visst, man får bara göra två bokningar. Jag svarade då att det knappast kan vara meningen att man ska behöva göra det på två olika bokningsreferenser, så efter en liten diskussion så tog han bort avgiften.


Så slutet gott, allting gott förhoppningsvis.
Klassisk kundtjänst på första samtalet tyvärr. Personen har inte koll (eller medvetet talar osanning) och har bara ett mål med samtalet, att få lägga på så snabbt som möjligt och ta nytt samtal för att det ska se bra ut i statistiken.

Skönt att det löste sig till slut åtminstone.
 

Enjoylife122

Ny medlem
Någon som vet vad som gäller i detta fall: hade två st 2-4-1 biljetter, bokade till JFK, ringer EB kundtjänst den 31/12 och säger att jag vill ändra resan- han säger då att han kan avboka istället och förlänga båda mina vouchers till 28 feb? Mina vouchers skulle gå ut 31/12 - 2021

nu ser jag inte mina vouchers längre men han menade att det skulle ta några dagar innan det dyker upp.

Någon som vet ?
 

LetsGo_22

Ny medlem
Är ny på forumet och behöver lite hjälp med 2-4-1 bonus resa: försöker att boka GOT - LAX under Juni - Augusti men hittar ingen tillgänglighet alls (varken Economy eller Business) på SAS Star Alliance sökfunktion på hemsidan.

Är det jag som är blåögd som försöker hitta en bonusresa under denna period eller gör jag något fel? Uppskattar er input.
 

Filip

Medlem
Är ny på forumet och behöver lite hjälp med 2-4-1 bonus resa: försöker att boka GOT - LAX under Juni - Augusti men hittar ingen tillgänglighet alls (varken Economy eller Business) på SAS Star Alliance sökfunktion på hemsidan.

Är det jag som är blåögd som försöker hitta en bonusresa under denna period eller gör jag något fel? Uppskattar er input.
Sök ben för ben och börja med den längsta. T.ex. FRA-LAX, hittar du där så sök därefter t.ex. GOT-FRA.
 

Matore

Medlem
Vi sitter nu pga ändringar och inställda flyg med dessa tre bokningar:
A. CPT jan med en voucher som går ut 2022
B. HKT jan med en voucher som gick ut 2021
C. PMI april vanlig SAS bokning

Jag vill nu göra en flytt av vouchers så här;
B > A
A > C
Asien går ju att boka om som jag försått, trots av vouchern gått ut.
Går den här rockaden att göra?
 

Matore

Medlem
Enligt första posten kan man boka om fram till midnatt dagen före avresa. Men om man har avresa måndag så infaller sista tidpunkt för ombok på söndag kväll.
Min, något äldre, erfarenhet är att vanliga SAS-numret gör, eller iaf gjorde, ombokningar på 241 bokningar. Har nån färsk info där?
 

Tamas

Medlem
Enligt första posten kan man boka om fram till midnatt dagen före avresa. Men om man har avresa måndag så infaller sista tidpunkt för ombok på söndag kväll.
Min, något äldre, erfarenhet är att vanliga SAS-numret gör, eller iaf gjorde, ombokningar på 241 bokningar. Har nån färsk info där?

Min erfarenhet att de har alltid uppmärksammat att i fall resan är på måndag är sista om/avbokningsdag är fredag innan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen