Trodde ej de hade öppet idag, men det kunde man givetvis läsa sig till här. Ringde in och försökte ändra en bokning i april för 3 personer som med största sannolikhet inte kommer bli av. Då de var med utgående vouchers så ville jag ändra datum och eventuellt resmål för att de inte ska brinna inne. Fick efter en dryg timme i kö prata med en person som sa att han kan inte garantera att voucherna kommer tillbaka om jag avbokar. Försökte med ombokning och alla möjliga vinklingar på det, men personen hävdade att ingen garanti kan lämnas för att vouchrarna ska komma tillbaka direkt och han poängterade att de är "körda" om de inte kommer tillbaka idag. Frågade om detta var något nytt, nej, så har det alltid varit enligt personen. Han påstod vidare att enda sättet att se detta är att logga in och försöka boka igen via deras star alliance sida senare under dagen eller ringa in igen. Talade då om att det inte går att boka för tre personer på den sidan.
Då resan med största sannolikhet inte kommer bli av så gick jag med på avbokning. Jag bad honom titta om voucher hade kommit tillbaka, han kunde inte se detta eller som jag misstänker, han ville inte se om de kommit tillbaka. Jag bad han då avvakta så att jag kunde logga in och precis efter det sa han att han måste koppla ned samtalet för att ta nästa. Givetvis kunde jag se att åtminstone den ena kommit tillbaka 5 seknder efter han lagt på.
Ringde tillbaka, ny väntetid på en dryg timme. Inga problem att göra en ny bokning, personen löste det på ca 15 minuter. Jag nämnde föregående samtal, han hade aldrig hört talas om detta. Däremot ville han först lägga på en avgift för bokning via telefon, 375 kr tror jag det var. Jag svarade honom att det inte går att boka 3 personer på hemsidan. Han svarade att det går visst, man får bara göra två bokningar. Jag svarade då att det knappast kan vara meningen att man ska behöva göra det på två olika bokningsreferenser, så efter en liten diskussion så tog han bort avgiften.
Så slutet gott, allting gott förhoppningsvis.