Senaste nytt

Att tjäna Coop-poäng - allmän tipstråd

intuition

Medlem
Jag tror att vi är några stycken här som aktivt samlar coop-poäng, ofta med målsättningen att växla till något annat reserelaterat vid väl valda tillfällen. Coop-poäng har alltså en ganska stark koppling till resor och borde kunna platsa på BC. Det jag saknar då är en allmän tips&trix tråd för Coop-poäng, så jag undrar om vi är tillräckligt många intresserade för att hålla liv i denna?

Jag tänkte börja med ett tips som också är ett problem - Hallon.
Coop har under sommaren erbjudit 10 000 välkomstpoäng för nya Hallon-abonnemang (normalt 5 000). Med "nytt" menas abonnemang som nytecknas, med nytt eller porterat nummer. Har man t.ex. då och då behov av ett extra simkort för t.ex. surfning har detta varit en bra poäng-motor.

För den här kampanjen ser det dock ut som att jag inte fått 10k utan de vanliga 5k. Någon annan som haft samma problem?

Jag har också noterat att poängen krediteras betydeligt senare än förut. Tidigare har poäng kommit direkt efter månadsskiftet då den tredje betalningen skett (baserat på regeln att abonnemanget måste vara aktivt 3 månader för att bonus ska falla ut). I augusti kom poängen istället omkring 13-14/8.
De verkar också ha infört någon form av avräkning för uppsagda abonnemang. Man får ju 300p per månad abonnemanget fortlöper, men nu har de börjat debitera -300 i uppsägningsmånaden ser det ut som. Dvs man får 300p per månad förutom de tre första och den sista. Det är ju bara på marginalen det påverkar, men mitt 3 månaders abonnemang som tidigare skulle gett 10 300p har alltså gett 5 000p.

Kommentarer, erfarenheter? (och tråden ska ju som sagt inte bara handla om Hallon utan om alla bra & dåliga sätt att tjäna coop-poäng. )
 

intuition

Medlem
OK, sista dagen på dubbla coop-poäng på diverse partners:
Skärmavbild 2020-09-06 kl. 14.17.38.png
 

Rickard_O

Medlem
I dagens reklamblad:
”50 poäng extra för varje Xtra-produkt hela januari!”

Vilken är billigaste Xtra-produkten? Vita bönor i tomatsås, 5,50:- när jag kollar Coop.se
Tack för tipset, hoppas det funkar online också! Uppdaterade morgondagens korg med några saker.

Intressant att du får 5.50:- för vita bönor, mina kostade 4.95:-/st!
 
Toppen