Senaste nytt

Nyår på flygplan!

MarcusC

Medlem
BA för tre år sedan JFK-LHR , inget speciellt ombord. Nattflygning så passerade tolvslaget nån stans över atlanten. Kapten önskade gott nytt år men annars som sagt helt ordinär flygning.
 

Malu

Medlem
Väcker liv i en gammal tråd för att kolla om någon har några nyårsminnen att dela...

Jag var själv ombord på en SAS-maskin till Bangkok, nyårsafton för många år sedan - startade från Kastrup vid 10-tiden och vi hade nog väntat oss en nyårs-skål innan man släckte ner efter middagen, men det bara rann ut i sanden. Kanske beroende på att nyåret inträffar lite flytande när man passerar över tids-zonerna. Av inläggen här ovanför ser det ut som att de brukar vara stillsamt firande ombord. Och det kanske är tur det. :)
 

eddo

Medlem
För två år sedan landade vi på DXB nästan exakt vid tolvslaget. "Happy new year" ropades ut i högtalarna direkt efter landning, i övrigt inget speciellt.
 

Alf

Medlem
Åkte från ARN till Ceylon, som det hette då med Scanair. Passerade Indien vid midnatt och inte ett dugg hände. Man bjöd inte ens på ett glas juice. En av mina värsta resor i Scanair trånga DC-8. Det flygplanet var verkligen en pina att sitta i, man började redan på ditvägen oroa sej för hemresan. Nattflygning åt båda hållen gjorde inte det hela bättre. Redan då togs nog beslutet att aldrig mer åka charter. Undantaget från detta var ett par flygningar med Scanair till Las Palmas som flögs med SAS B-747 och jag hade köpt till resa i deras första klass, vilket är en av mina bättre investeringar. Inte ens idag kan man flyga lika fint till LPA.
Gott Nytt År på er alla.
 

Mr Planning

Medlem
Har gjort det två gånger, med Turkish & Austrian , båda gångerna på väg till Delhi.

Mer än 10 år sedan, och båda gångerna i boskapsklass.

Ena gången så sov jag, och mindes inte direkt.

Andra gången så ropade dom ut, samt bjöd oss i slummen på bubbel!
 

Lauda 777

Medlem
Flög hem från Chicago på nyårsdagen för några år sedan, det är det närmsta jag kommer.

Vår allra första Business, dessutom på sambons födelsedag, hon fick reda på att vi skulle åka business först på O'Hare. Vid landing på Arlanda så sjöng pursern Happy New year i PA:t, fint värre!
 
Toppen