Senaste nytt

Omöjligt att komma fram till SAS kundtjänst via telefon

Sir Lemon

Medlem
Har 2-4-bokningen öppet även imorgon och har ngn av er numret? Har jag missat ngt, eller är economy det enda som kan bokas online via Sas när gäller Star Alliance?
 
Last edited:

Taxman

Medlem
Köat som alla andra och försökt boka business med Thai men kundtjänst säger att Thai strular och och inte släpper biljetterna förrän tre månader innan. Ekonomi funkar dock att boka. Är det här ngt tillfälligt eller stämmer det? Turkish helt blankt också mot Thailand.
 
Köat som alla andra och försökt boka business med Thai men kundtjänst säger att Thai strular och och inte släpper biljetterna förrän tre månader innan. Ekonomi funkar dock att boka. Är det här ngt tillfälligt eller stämmer det? Turkish helt blankt också mot Thailand.
Thai har varit med dom begränsningarna under en lång tid om man läser i trådarna...
Så det stämmer det som kundtjänst säger.
 

Jim_

Medlem
Fick aldrig chansen att uppge mitt nummer....
Svarar på min egen tråd...

Andra samtalet kopplades fram efter lite drygt 1.5 timme. Jag berättade för agenten att mitt förra samtal bröts och hon informerade att vid sådana fall så skall de ringa upp. Jag frågade då om hon har mitt nummer och hon läste upp numret jag ringde ifrån trots att inte är numret som finns i min profil. Det är bekräftat att de kan och bör ringa upp en om samtalet bröts.

Hon skulle ringa tillbaka då en av mina bokningar kunde hon inte få fram skatterna, då det är med Singapore Airlines economy, då business fortfarande ej tillgänglig för bokning. Hon har inte ringt dock kan jag ser bokningen i appen nu. Få väl ringa efter nyår, bekräfta och betala skatterna.

Gott nytt år på er alla och hoppas på ett bättre res-år för alla! :D
 
Agenten jag pratade med igår sa att dom skulle ha öppet idag också.
Han sa att dom "alltid har öppet alla vardag oavsett om det är röd dag eller inte".

Verkar dock vara stängt idag...
 

Berglund

Medlem
alltid har öppet alla vardag oavsett om det är röd dag eller inte
Nyårsafton är inte en ”röd dag”, det är en ”afton”.

Bra regel, eftersom vad som räknas som ”röd dag” varierar från ett land till ett annat. Det gör det möjligt att planera och veta att måndag till fredag är det öppet, oavsett vilket land man själv eller dem befinner sig i. Väldigt rimligt när man driver internationell verksamhet såsom flygbolag.
 
Toppen