Senaste nytt

[Economy class] Stockholm-Sydeuropa T/R, SWISS, 1.520-1.900 SEK inkl. skatter

vicce

Medlem
V-klass kan bara bokas inom Europa + Tel Aviv, Gran Canaria & Teneriffa. Utom Europa kan man alltså inte dra nytta av detta...

V-klass kan även hittas i ITA-matrix, om man "tvingar fram" bokningsklassen... Det är givetvis enklare att boka på SAS hemsida.

Jag har också märkt att en del udda routingar faller bort på ungdomsbokningar... T.ex ARN-OSL-CPH finns inte. Kan inte svara på varför (går möjligen att lösa i ITA)

Jo, att man bara kan boka Ungdomsbiljetter inom Europa visste jag, annars är det ju vanliga vuxenbiljetter som gäller :mad:

Men om jag förstår dig rätt, så måste man ha ett extra program, i detta fallet ITA-matrix, för att kunna hitta denna biljett, om den inte finns på SAS hemsida? För tittar man på just detta erbjudande så hade SAS en eller två avgångar under hela december, medan SWISS själva hade väldigt många fler.

Jag kanske borde lära mig det här med ITA och allt vad det kallas :)
 

Palazzi

Medlem
Jo, att man bara kan boka Ungdomsbiljetter inom Europa visste jag, annars är det ju vanliga vuxenbiljetter som gäller :mad:

Men om jag förstår dig rätt, så måste man ha ett extra program, i detta fallet ITA-matrix, för att kunna hitta denna biljett, om den inte finns på SAS hemsida? För tittar man på just detta erbjudande så hade SAS en eller två avgångar under hela december, medan SWISS själva hade väldigt många fler.

Jag kanske borde lära mig det här med ITA och allt vad det kallas :)


Nu är jag inte riktigt med på noterna. Denna deal har inget med SAS egna biljetter att göra...? Möjligen gjorde jag saker lite komplicerade när jag drog in SAS i konversationen. Ville bara påpeka att SAS V ger 100% och SWISS 50% :p Inga jämförelser i övrigt. Slutdestinationerna erbjuds ju nämligen på båda bolagen.

Iofs kan ju denna deal gälla även SAS med codeshare ARN-ZRH.

Vet inte om man kan tvinga fram kombinationen SAS ARN-ZRH (V-klass) och SWISS ZRH-FCO i L, men det borde väl gå i teorin:) Då får man iaf ett bra snitt av miles.
 
Toppen