Senaste nytt

New York och Shanghai från Landvetter, om Göteborgarna själva får välja

LED är jag inte säker på, det går ju åka taxi eller tåg ifrån HEL eller TLL så det får vänta.
Däremot inom Europa DUB eller SNN skulle nog uppskattas. Allvarligt talat för ett bolag som EI som är på väg uppåt och måste hålla SNN-JFK flygande en feeder GOT-SNN hade ju varit perfekt för att kunna ta över passagerare ifrån SK som inte vill öka feedertätheten till OSL.

Jag också håller med AHO om att OZ kanske borde ersätta sin jumbofreighter med en 747-kombi och då hade ju man lite kortare till PVG via ICN.
 

MarcusC

Medlem
LED kan jag inte se hur den skulle funka som sagt. Att OZ säter in en combi hade ju varit något ;). Dublin borde helt klart funka, men inte ens FR verkar vilja ta upp denna rutt? Jag skulle ju dock gärna se att inte VIE linjen försvinner...OS verkar ju lägga ner i juni, hoppas att kanske FlyNiki kunde ta över....nu när AB dessutom ingår i OneWorld...
 

Dr. Miles

Expert
Jag undrar om det finns Boeing B747 combi som har passagerardelen endast på övervåningen.
Jag antar att då kan man lasta en hel del cargo och typ 20-40 pers beroende på konfiguration.
 

MarcusC

Medlem
Jag undrar om det finns Boeing B747 combi som har passagerardelen endast på övervåningen.
Jag antar att då kan man lasta en hel del cargo och typ 20-40 pers beroende på konfiguration.

Kanske hade vart något för Boeing. Jag har aldrig varit ombord på 747F..men normalt har man ju en e
rad med vilostolar åt crew och ev medfölje, kan vara mekaniker, back up crew etc...
 

MartinH

Medlem
Hur vanligt är det med B747 på Landvetter?
Kan inte minnas att jag sett dett innan, blev smått chockad när jag såg Asianas cargo häromdan? Plus barnsligt glad också!
 

MarcusC

Medlem
Hur vanligt är det med B747 på Landvetter?
Kan inte minnas att jag sett dett innan, blev smått chockad när jag såg Asianas cargo häromdan? Plus barnsligt glad också!

Det är väl i stort sett enbart 747F på GOT. Asiana samt Emirates som flyger (EK) har dock ofta kört 77F senaste tiden. 747pax är väldigt ovanligt. Thomson(Fritidsresor) flög väl för ett par år sedan till HKT med 747. IranAir har opererat 747sp tidigare. (numer a300).
 
LED kan jag inte se hur den skulle funka som sagt. Att OZ säter in en combi hade ju varit något ;). Dublin borde helt klart funka, men inte ens FR verkar vilja ta upp denna rutt? Jag skulle ju dock gärna se att inte VIE linjen försvinner...OS verkar ju lägga ner i juni, hoppas att kanske FlyNiki kunde ta över....nu när AB dessutom ingår i OneWorld...
Nu är VIE är nedlagd. Några planer på att ta upp rutten? DUB är nog just i dagsläget endast intressant för fritidsresenärer så om inte Norwegian eller Aer Lingus väljer flyga dit så blir knappast något. 2 dagar i veckan för helgresor vore ju kanonbra. Hade också varit bra matare till EI TATL.

Att önska sig av Landvetter...

En tidigare flight med BA till LHR.
Vettig matning från/till KSD på morgon/kväll.
Den där 757-200 som tidigara flög OSL-PHL får gärna börja flyga GOT-PHL.

Tror det som kan rädda hela situationen är att något bolag väljer GOT som hubb eller bas. Något tidigare BA flyg till LHR just nu är näst omöjlig utan att planet övernattar på Landvetter eller kommer från någon närliggande flygplats: CPH/OSL/ARN.
 
GOT-DXB hade inte varit fel. Som det tidigare tagits upp i tråden så flyger ju Asiana, men även Korean Air till GOT för att lasta fryst lax. Vet inte hur stor efter frågan på resor till Korea är, men man hade ju i alla fall sparat tid genom att ha en layover i Seoul (ICN).
 

MarcusC

Medlem
Asiana har flyttat freightern till OSL, och mig veterligen flyger redan Korean freighter direkt OSL också, men Korean har väl aldrig flugit på GOT.

Kanske GOT kan få någon ny linje med Norwegian. Men annars blir det nog inte mycket nytt. Ett BA natt stopp hade ju varit guld!?. Ba har ju uppgraderat en hel del avgångar till A320/321 så verkar finnas underlag?!

Saknar själv eftermiddagsavgången (som sas opererade) kl17 GOT-FRA. Nu går det en flight 1440, nästa går 1930...

Vet inte vad man ska tro på för nya linjer? Intercont känns långt borta!!

Skulle kunna se DY eller AB(niki) starta VIE efter OS, i synnerhet Niki har ju sina ERJ190 som ju kanske är lämplig flygplanstyp.

AF verkar ju nöjda med rutten till LYS, när man sätter in större flygplan vissa dagar. Så det är ju positivt.
 
Toppen