Senaste nytt

Ditt reseår 2021

Hafermann

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 108
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? `Ingen aning
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, AY, AF, KL, BA, LH, IB, LO, OS, DY, LX, TK, TP, AM, DK, Ryan, Wizz
  4. Nya flygplatser besökta under året? 9
  5. Nya flygbolag testade under året? Iberia (!!) & Sunclass ;-)
  6. Nya besökta länder? 0
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 45
  8. Bästa hotellvistelse? Hilton Belgrad (grym sky lounge)
  9. Sämsta hotellvistelse? Ingen jag är missnöjd med
  10. Bästa reseminnet? Mallorca med familjen mitt bland alla arbetsresor
  11. Sämsta reseminnet? Över 40 PCR
  12. Största överraskningen? Premium Eco med BA. Fantastisk service och mkt trevlig kabin.
  13. Annat "första gången" under året? Platinum hos AY & Diamond hos Hilton
  14. Mål för 2022? Bibehålla status hos Star A, One World, Skyteam och Hilton :)
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Platinumstatus hos AY. Tack för tips om matchning!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Belgradweekend med 2 andra medlemmar
  2. Bästa loungen? Galleries First LHR är trevlig. Så även Centurion på DFW.
  3. Sämsta loungen? SAS GOT eftersom den är totalstängd.
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Tokyo
  2. Bokade resor som fått ställas in? Många. Bland annat Tokyo och Vietnam
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minimum? Bilat till Tyskland
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Extra tid med familjen istället för restid mellan bostad och kontor
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? -
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Breddat antalen bonusprogram
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Resor till Asien
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Thailand
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 16
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 2681 enligt Tripit
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, LH
  4. Nya flygplatser besökta under året? Ronneby.
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? 0
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 17
  8. Bästa hotellvistelse? Conrad St James.
  9. Sämsta hotellvistelse? Ingen katastrofvistelse, men brandlarm mitt i natten på Hilton Paddington var ingen höjdare. Lyckligtvis falskt alarm.
  10. Bästa reseminnet? Promenad i ett turistglest London i sensommarväder under en lucka i pandemin.
  11. Sämsta reseminnet? Resorna som inte blev av.
  12. Största överraskningen? Att ha blivit Oneworld Emerald utan att ha flugit en meter med dem.
  13. Annat "första gången" under året? Se ovan, premiär med undantag av en kort sejour med Air Berlin.
  14. Mål för 2022? Att komma iväg på resor.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Status hos Finnair samt ett välfyllt poängsaldo hos dem.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Rapport från Kina av @Glenn E
  2. Bästa loungen? Låg konkurrens i år, men får säga Pontus.
  3. Sämsta loungen? De som höll stängt.
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Diverse resor till USA.
  2. Bokade resor som fått ställas in? USA x 3, S:t Petersburg, Colombo och säkert några till.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minimum? I svampskogen med över fyra månaders kantarellsäsong...
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Se ovan.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Laddat batterier och poängsaldon inför 2022.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Säkrat status på de ställen som är viktiga.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Långresor.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Nya Zeeland.
 

henke12

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 25
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 13 513
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Lufthansa, SAS, Amapola, BRA, Air Leap
  4. Nya flygplatser besökta under året? Inga
  5. Nya flygbolag testade under året? Amapola och Air Leap
  6. Nya besökta länder? Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 30
  8. Bästa hotellvistelse? Clarion Uman, Umeå
  9. Sämsta hotellvistelse? Scandic Frimurarehotellet, Linköping
  10. Bästa reseminnet? Sommar på Gotland med familjen
  11. Sämsta reseminnet? Inget
  12. Största överraskningen? Inget
  13. Annat "första gången" under året? Flyga med INF!
  14. Mål för 2022? Bränna mina Asiamiles
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Nordic Choice Platinum
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Berglunds resor!
  2. Bästa loungen? SAS T5 vid inrikesresa!
  3. Sämsta loungen? FRA under c19
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Nordamerika hägrar
  2. Bokade resor som fått ställas in? Split
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Inrikes
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? N/A
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Sparat pengar?
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Ja, jagar mer hotellpoäng än flygpoäng
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Flyga var man vill, i princip när man vill och utan att behöva tänka på alla möjliga restriktioner/krav på munskydd/olika regulations i olika delar av världen.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Hong Kong
 

GOTATH

Medlem
1. Hur många flygningar har du gjort? 30
2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? Missat att logga distansen för andra året i rad...
3. Vilka flygbolag har du flugit? Sas, KLM, Air France, BRA
4. Nya flygplatser besökta under året? Barcelona, Marseille
5. Nya flygbolag testade under året? -
6. Nya besökta länder? -
7. Antal hotellnätter/övernattningar? Runt 60 skulle jag tro.
8. Bästa hotellvistelse? Marstrand havshotell
9. Sämsta hotellvistelse? Kosta lodge. Märkligt ställe.
10. Bästa reseminnet? Roadtrip norrut och roadtrip söderut i Sverige.
11. Sämsta reseminnet? Alltid varit glad och tacksam om jag kommit iväg på en resa i år så lämnar denna tom.
12. Största överraskningen? Air France business. Hur enkelt det är att flyga/bo ihop status om man väl reser i dessa tider.
13. Annat "första gången" under året? Air France business, testat glamping på Breanäs.
14. Mål för 2022? Fortsätta upptäcka nya och gamla platser
15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Flying blue silver som borde bli guld under 2022.
Bonusfrågor:

16. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Barcelona-resan. Hur kan jag ha missat den i så många år?!
17. Bästa loungen? Air France lounge CDG
18. Sämsta loungen? Sas lounge Got (stängd för min säkerhet etc...)
Covid-19 frågor:

19. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? USA/utanför Europa
20. Bokade resor som fått ställas in? Flyttat några resor till Grekland. Ställde också in en resa till Bryssel nu i december.
21. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Sett mer av Sverige
22. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Vildmarksvägen
23. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Rest mer inrikes. Även blivit mer seriös med friskvård.
24. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej.
25. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Kunna åka någonstans utan att behöva ha koll på en massa papper.
26. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? USA, Asien
 

Tomas E

Medlem
1. Hur många flygningar har du gjort? 46 segment, varav 15 på rutten ARN-LHR
2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 28160 miles
3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, BA, TAP, Brussels Airlines
4. Nya flygplatser besökta under året? Visby, Ängelholm (om jag räknar bort att jag flugit TP84 från gamla flottiljen F10 en gång i tiden), Gdansk, Barcelona, Edinburgh, nya Berlin Brandenburg, Dublin, Lissabon
5. Nya flygbolag testade under året? TAP
6. Nya besökta länder? Polen, Irland
7. Antal hotellnätter/övernattningar? 13
9. Sämsta hotellvistelse? Ett enklare hotell i Edinburgh som kan få vara anonymt
10. Bästa reseminnet? Att det trots allt började se mer ut som vanligt inom Europa under sommaren och början av hösten
11. Sämsta reseminnet? Avbokningar som blev nödvändiga p.g.a. restriktioner som inte upphörde i tid eller återinfördes
12. Största överraskningen? Smittouppgången och de hastigt återinförda restriktionerna under slutet av året
13. Annat "första gången" under året? Kvalificerade för EBD tack vare 4x kampanjerna
14. Mål för 2022? Ta mig till Japan igen
15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? BC-träffen i Barcelona

Bonusfrågor:

1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? BC-träffen i Barcelona!
2. Bästa loungen? Heathrow T5 Galleries First
3. Sämsta loungen? En av priority pass-longerna på CPH som i våras var stängd när de enligt online-infon skulle varit öppna

Covid-19 frågor:

1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Madeira, Japan.
2. Bokade resor som fått ställas in? Flera stycken, men värt att nämna är Madeira i månadsskiftet april/maj med TAP (restriktionerna släpptes lite för sent för att det skulle vara meningsfullt att åka via Lissabon) och så Madeira igen i början av december med BA (återresa in i UK hade blivit för bökigt med återinförda restriktioner).
7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Förutsägbarheten, att man för det mesta kunde veta att flyg blev av och att man släpptes in på resmålet även om man nöp biljetter ett halvår eller ett år innan.
8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Japan

map
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? 16
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 33 187
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS (SK), Lufthansa (LH), Volaris (Y4), United (UA)
  4. Nya flygplatser besökta under året? MEX, SJD, CPR, DEN, BOI
  5. Nya flygbolag testade under året? Volaris (Y4)
  6. Nya besökta länder? Finland, Mexico & 11 nya stater i USA (Idaho, Wyoming, Missouri, Indiana, Ohio, Delaware, Connecticut, Rhode Island, Vermont, New Hampshire & Maine)
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? ca. 75 (50 stays)
  8. Bästa hotellvistelse? The Cape, Cabo San Lucas
  9. Sämsta hotellvistelse? N/A
  10. Bästa reseminnet? Första resan till USA på 2 år!
  11. Sämsta reseminnet? Att behöva vänta tills 1 dag innan avresa om man fick åka till USA eller inte p.g.a. testkrav , väldigt stressigt för någon med kontrollbehov
  12. Största överraskningen? Att jag nu sitter som SAS EBD och NCC Platinum , bra kampanjer för sällan resenären ;)
  13. Annat "första gången" under året? Boeing 747 och plats i LH Business på övervåningen, första gången jag fick gå i trappa inne i ett flygplan
  14. Mål för 2022? Resa runt i Europa och Japan
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Jag hade inte känt att jag haft sån kontroll på läget när det gäller resor och de olika bonus program jag fokuserar på tack vare all information här på forumet !
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Alla trådar där folk ber om hjälp och får svar
  2. Bästa loungen? Star Alliance loungen på LAX
  3. Sämsta loungen? Lufthansa loungerna i Frankfurt när man varken fick äta eller dricka där inne
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Japan
  2. Bokade resor som fått ställas in? Japan
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Hyrt bil och brummat runt, har nog blivit mer än 1500 mil road trip i Sverige, Norge & Finland
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Vildmarksvägen
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Inget speciellt
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Flyga var man vill, i princip när man vill och utan att behöva tänka på alla möjliga restriktioner/krav på munskydd/olika regulations i olika delar av världen.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Japan

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Ännu ett tragiskt reseår, naivt nog trodde jag faktiskt det skulle ordna upp sig redan 2020 men inte. Slutade resa 7 mars 2020 och började igen 24 september 2021, nu verkar det vara stopp igen men vi får väl se...
  1. Hur många flygningar har du gjort? 30
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 14 906
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, IcelandAir
  4. Nya flygplatser besökta under året? Reykjavik (KEF)
  5. Nya flygbolag testade under året? IcelandAir
  6. Nya besökta länder? Island
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 12 (4 stays)
  8. Bästa hotellvistelse? Radisson Blu 1919, Reykjavik
  9. Sämsta hotellvistelse? Hotell Östersund (egentligen inte alls dåligt men någon måste hamna sist av fyra möjliga).
  10. Bästa reseminnet? IcelandAir business, extremt bra service för att vara en tretimmars flygning.
  11. Sämsta reseminnet? Två timmar på en en CRJ med SAS från Bryssel till Arlanda.
  12. Största överraskningen? -
  13. Mål för 2022? Förhoppningsvis äntligen kunna ta sig till USA och Asien, längtan är stor!
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Tyvärr inget i år.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Återigen reserapporterna, i år från de som ändå hade möjlighet att röra på sig.
  2. Bästa loungen? Lite dåligt urval men måste väl säga The Loft på BRU.
  3. Sämsta loungen? Ingen som sticker ut, normalt brukar det vara SAS ARN T4 men eftersom man nu flyger från T5 är det dött lopp på de få man kunnat besöka.
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Japan, Thailand, USA
  2. Bokade resor som fått ställas in? Japan, USA, Italien
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minimum? Bilat i närområdet
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? -
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Inget speciellt
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Resa!
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Japan
 

Ricci

Medlem
Ett par dagar kvar på året och det kan kanske trilla in en resa till innan nyår.:)
  1. Hur många flygningar har du gjort? 41, just nu.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 30.632
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Lufthansa, BA, Swiss, Finnair.
  4. Nya flygplatser besökta under året? MLA och MIA
  5. Nya flygbolag testade under året? Nej
  6. Nya besökta länder? Malta
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Runt 50
  8. Bästa hotellvistelse? Inget jag direkt minns.
  9. Sämsta hotellvistelse? First Söderhamn, olika händelser gjorde att jag hamnade här.:(
  10. Bästa reseminnet? Sviten på IC-Malta var riktigt trevlig.
  11. Sämsta reseminnet? Läs punkt 9
  12. Största överraskningen? Takbaren på Scandic CPH (när det är sommar och sol).
  13. Annat "första gången" under året? BA First
  14. Mål för 2022? Fler långresor och dykresor.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Möte med många trevliga personer.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Resan till BCN!
  2. Bästa loungen? Concorde room
  3. Sämsta loungen? SAS Guld lounge ARN
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Dykresa Tubbataha (Filippinerna).
  2. Bokade resor som fått ställas in? NEJ
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minimum? Semester??:rolleyes:
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Lite vandringar i Skåne.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Se punkt 4.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Inte direkt.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Mina dykresor och spontana weekendresor till SIN och BKK.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Tubbataha (Filippinerna).
A map from Great Circle Mapper - Great Circle Mapper (gcmap.com)
Visa bifogad bild 124839
Japp, det smög en resa till in, dvs 2st leg till och 5035miles hann komma in på 2021!
A map from Great Circle Mapper - Great Circle Mapper (gcmap.com)
upload_2022-1-1_23-55-55.png
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? 6 (3 Business, 1 Plus, 2 Economy).
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 10087 miles.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS (SK), Air France (AF).
  4. Nya flygplatser besökta under året? -
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 121 (13 Utomlands, 108 Sverige).
  8. Bästa hotellvistelse? Svit på Fritiden Hotell Ystad med Fru Diamond-in-the-ruff.
  9. Sämsta hotellvistelse? För många stekheta hotellrum utan AC i Sverige.
  10. Bästa reseminnet? Fru Diamond-in-the-ruffs 50-årsresa till Skåne, med Familjen.
  11. Sämsta reseminnet? För många mil i bil med jobbet inom Sverige, eftersom inrikesflyg inte kunde erbjudas (2936 mil).
  12. Största överraskningen? Lyckades behålla både SAS Eurobonus Diamond och Hyatt Globalist.
  13. Annat "första gången" under året? -
  14. Mål för 2022? Resa till Japan. Håller tummarna på att Japan öppnar för turister innan mars.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Pricka in alla dubbla poäng-helger med SAS Eurobonus Mastercard. Märkligt nog har SAS har slutat att skicka kampanjmailen till mig. Tack vare BC ligger jag fortfarande över 200000 EB-poäng gränsen.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Reserapporterna.
  2. Bästa loungen? United Polaris Newark.
  3. Sämsta loungen? -
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Sydafrika.
  2. Bokade resor som fått ställas in? Tokyo, Los Angeles, London, Amsterdam.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Besöker Sveriges smultronställen med hjälp av bilen.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Finns fortfarande mycket att upptäcka.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Jobbat mera på hemmaplan i Sverige.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? -
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Utlandsresor. Att besöka nya länder och kulturer.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Japan.

A map from Great Circle Mapper - Great Circle Mapper
 

Tonton

Medlem
Som alltid - så börjar jag med att gå igenom förra årets mål.

Tonton skrev:
Mål för 2021? Fortsätta njuta av Sverige och unna mig andra saker än jag gjort tidigare. Spahelg och kanske lite turer i norra Sverige? #Antonpåtur måste komma igång igen!

Jag unnade mig, och det rejält. Utöver att verkligen sätta mig själv först, och se till att inte anpassa mig efter andra - så passade jag på att köpa en bil. 1800 mil har jag hunnit köra första halvåret - bland annat en balkanresa med några BC-vänner.

Här måste jag säga - målet för 2021 blev uppnått.

  1. Hur många flygningar har du gjort? 19st (12 economy, 5 Business, 2 First)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 30 951 miles (1,2x varv runt jorden)
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, BRA, Wizz, Lufthansa, Ryanair, Finnair, Thai.
  4. Nya flygplatser besökta under året? MMX
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? Kroatien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? ca 50st
  8. Bästa hotellvistelse? Hilton Rijeka Costabella Beach Resort & Spa.
  9. Sämsta hotellvistelse? Ibis Lübeck var inte dålig, och helt enligt förväntningarna. Men det fanns inte mycket inspiration heller.
  10. Bästa reseminnet? Svårt val. Hade en superresa med bilen ner till balkan tillsammans med @bnr, @Gustav Jonsson. Tror dock att min överraskningsresa med brorsan tar priset. Egen glädje är skoj, men att ge andra glädje är nästan roligare! (reserapport: https://www.businessclass.se/forum/threads/semi-live-tonton-på-överraskningsresa.101359/)
  11. Sämsta reseminnet? Inget dålig reseminne egentligen. Har tagit väl avvägda beslut under året.
  12. Största överraskningen? Att vi sakta men säkert börjar se fler folk på BC som inser att Ryanair faktiskt är ganska vettiga, och är en stark konkurrent till SAS när det ska flygas point-to-point på privatresorna.
  13. Annat "första gången" under året? I avsaknad av flygmöjligheter så blev det första gången med elbil över hela Europa. Fungerade över förväntan.
  14. Mål för 2022? Mer workations och fokus på eget välbefinnande. Insett att 100% hemmaarbete kan vara trevligt, men också tufft i fel miljö. Fokus ska med andra ord ligga på eget välbefinnande och njutning! Mindre viktigt kring var och när jag åker.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? "Lost in Balkan"-bilresan med (BC-)vänner.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Reserapporterna är härlig inspiration!
  2. Bästa loungen? FCT (Frankfurt).
  3. Sämsta loungen? Norrsken (Arlanda).
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Nya Zeeland!
  2. Bokade resor som fått ställas in? Inga resor.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Köpt en Tesla och kört 1800 mil första 6 månaderna!
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Fortfarande varit för dålig på att upptäcka hemmaplan. Ljungsbro och Vreta Kloster är inte helt fel dock ;)
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Jobbat.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Sprider poängen mer. Dock inte dragit ner på farten i någon av de program jag sparade tidigare. Eurobonus, Amex MR och Lufthansa Miles & More går på högväxlar!
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Att kunna planerade "dumma" resor med besök till "udda" ställen.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Skulle må riktigt bra av en träning och stök-resa till valfritt land med @jerixon


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Toppen