Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Climber

Medlem
Du bokar av och sen börjar du om från ruta ett :)

Jag pratade med "Sveg" idag och agenten verkade ovetande om detta "undantag". Efter att tillsammans ha tittat på FAQ så menade hon att jag har rätt att boka om fram till 31/3 2022 men jag kan inte ändra destination (och får inte tillbaka vouchern). @Senator: Är det så du menar också? Hur gick det med din av/ombokning?
 

Senator

Moderator
Jag pratade med "Sveg" idag och agenten verkade ovetande om detta "undantag". Efter att tillsammans ha tittat på FAQ så menade hon att jag har rätt att boka om fram till 31/3 2022 men jag kan inte ändra destination (och får inte tillbaka vouchern). @Senator: Är det så du menar också? Hur gick det med din av/ombokning?

Jag bokade av två vouchers den 23/12 med utgångsdatum 2019. Det blev bekräftat att dessa förlängs ut januari 2022. Jag har alltså en månad till pluss en vecka på mig att hitta nytt.

Det kräver handpåläggning för att förlänga dessa och jag borde kunna använda dessa i morgon.

Jag faller under kategorin: ”kommer inte in i landet” om det spelar roll.
 

Climber

Medlem
Jag bokade av två vouchers den 23/12 med utgångsdatum 2019. Det blev bekräftat att dessa förlängs ut januari 2022. Jag har alltså en månad till pluss en vecka på mig att hitta nytt.

Det kräver handpåläggning för att förlänga dessa och jag borde kunna använda dessa i morgon.

Jag faller under kategorin: ”kommer inte in i landet” om det spelar roll.

Tack för info! Verkar råda lite oklarheter hos SAS runt vad som gäller.
 

Senator

Moderator
Tack för info! Verkar råda lite oklarheter hos SAS runt vad som gäller.

Men det är väl bara att hänvisa till den egna frågor och svar. Ganska glasklart:

Vad händer med min Amex 2-4-1 värdecheck om jag bokar om en bonusresa som inte har ställts in?

Du kan använda en icke utgången Amex-värdecheck när du gör en ny bokning. Om din värdecheck har gått ut sedan du gjorde den ursprungliga bokningen har du rätt att boka om den utan avgift om du reser till/från:

USA med avresa 30 november 2021 eller tidigare
Asien med avresa 31 mars 2022 eller tidigare

Vi erbjuder ombokning även till länder som har inreserestriktioner världen över.

För inrikesresor, resor till/från Skandinavien/Europa samt inom Europa gäller normala ombokningsregler för din bonusresa så länge inreserestriktionerna inte ändras.

Frågor och svar | SAS
 

varva77

Medlem
Har en kommande resa på nyårsafton så ordinarie 2-4-1 telefon lär inte vara öppen. PCR test är bokat 30e så svar kommer väl under kvällen. Någon som har erfarenhet att åberopa detta nära inpå? Står ju ingenting om tidsfönster så textmässigt är det ju inget snack eller finns det något man bör tänka på?

Om du behöver avboka din bonusresa på grund av ett positivt covid-19-testresultat gäller följande för din Amex 2-4-1-värdecheck:

  • Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare.

  • Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen ställdes in.

  • Omboknings-/serviceavgiften på 450 SEK/NOK kommer också att återbetalas.
Obs! Ditt testresultat för covid-19 får inte vara äldre än fyra dagar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen