Kan ju diskuteras vilken peer group som är mest relevant. Långdistans och i viss mån egen groundservice påverkar nyckeltalen. Hur ser exempelvis Finnair ut?
Verkligen! Den bilden jämförde ju äpplen med päron! Jämförelse mot t ex Finnair, Austrian, Swiss osv vore ju mer relevant! Sen vore det ju intressant med en jämförelse där man exkluderar ground-handling. Hur mycket av det som ligger inom det egna bolaget varierar ju stort och slår ju hårt på dessa siffror.
Sen har jag själv ett såå stort anti-SAS-flygande-personal-bias för att någonsin bli omvänd till att tro att det överhuvudtaget finns en endaste bland SAS flygande personal som har den minsta lilla lilla välvilja mot bolaget. För jag tror på riktigt, om än liiiite tillspetsat, att det inte finns någon alls i SAS flygande personal som kan eller vill förstå bolagets utmaningar. Så siffror kommer ju inte ändra mina grundinställning.
Trots det vill jag ju veta hur det ser ut, så mer siffror!