Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
Visa bifogad bild 124673

Jag har en resa till Sri Lanka med en voucher som går ut 2021-12-31. Avresa 2022-02-19. Betyder ovanstående att jag kan boka om resan även efter årsskiftet? Fantastiskt i så fall! Jag hade helt missat detta.

Om reglerna appliceras för din voucher på samma sätt som min så gäller följande. Mitt exempel: jag har två voucher som gick ut 2019-12-31 som är låsta i en resa som skall starta nu på måndag 2021-12-27. Resan är till Malaysia och jag kommer boka av denna 2021-12-23. Då har jag 30 dagar på mig att boka nästa resa.

I ditt fall är ditt sista avbokningsdatum 2022-02-18 och du har då 30 dagar på dig att boka en ny resa. Det vill i praktiken säga att din hemresa kan framflyttas till runda slängar 2023-03-15 lite beroende av flygbolag.
 

Nicedase

Medlem
Om reglerna appliceras för din voucher på samma sätt som min så gäller följande. Mitt exempel: jag har två voucher som gick ut 2019-12-31 som är låsta i en resa som skall starta nu på måndag 2021-12-27. Resan är till Malaysia och jag kommer boka av denna 2021-12-23. Då har jag 30 dagar på mig att boka nästa resa.

I ditt fall är ditt sista avbokningsdatum 2022-02-18 och du har då 30 dagar på dig att boka en ny resa. Det vill i praktiken säga att din hemresa kan framflyttas till runda slängar 2023-03-15 lite beroende av flygbolag.

Kan jag även byta destination eller är det endast datum jag kan flytta/ändra?
 

Climber

Medlem
Vet någon hur lång tid det tar efter det att man spenderat 150 000 tills att vouchern aktiveras? Måste senaste fakturan vara betald för att dess belopp skall räknas in i totalbeloppet för året?

Tack på förhand:)
 

MrRob

Medlem
Vet någon hur lång tid det tar efter det att man spenderat 150 000 tills att vouchern aktiveras? Måste senaste fakturan vara betald för att dess belopp skall räknas in i totalbeloppet för året?

Tack på förhand:)

Min erfarenhet är att den triggas i Amex system så fort som 150.000:- är bokfört på kontot. Att fakturan inte är betald för innevarande månad påverkar ingenting.

Sedan tar det någon dag innan den syns på SAS hemsida och upp till några veckor innan pappret trillar ned i postlådan.
 

robbieswe

Medlem
Vill tipsa er alla om att inatt verkar det ha släpps flera nya bonusresor för nov-22. Där låg business biljetter i princip varje dag dom två första veckorna in i novemver. Jag kollade CPH-LAX och CPH-SFO och det blev cph-lax t/r i business i november :)

Önskar er alla en God jul
 

Climber

Medlem
Min erfarenhet är att den triggas i Amex system så fort som 150.000:- är bokfört på kontot. Att fakturan inte är betald för innevarande månad påverkar ingenting.

Sedan tar det någon dag innan den syns på SAS hemsida och upp till några veckor innan pappret trillar ned i postlådan.

Tack för info! Vet du om kontantuttag räknas in i totalsumman? (Jo, jag vet att det är värdlösa villkor på kontantuttag hos Amex men undrar ändå :))
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen