Senaste nytt

SAS Travel Ready Center

BAS

Medlem
Skickade precis resedokument för familjen, totalt 5 pers. Validering tog max 1 minut per gång. Jag hann inte ens fylla i intyg för nästa familjemedlem innan föregående blivit godkänd.

Gäller resa till Spanien.
 

MaLund13

Medlem
Skickade precis resedokument för familjen, totalt 5 pers. Validering tog max 1 minut per gång. Jag hann inte ens fylla i intyg för nästa familjemedlem innan föregående blivit godkänd.

Gäller resa till Spanien.
Valideringen går nog automatiskt om alla nödvändiga dokument har giltiga QR-koder enligt EU Digital Covid Certificate.
 

inka

Medlem
Hur långt innan avresa kan man göra detta dvs kan man göra det innan sms:et från SAS Travel Ready Center kommit (står tidigast 72h innan på webbsidan, men har för mig sms:et kommit tidigare)?
 

Gargamel

Medlem
Är det någon som har fått tjänsten att fungera senaste dagarna? Har en milage run till Alicante om mindre än 72h men tjänsten säger att resemålet inte är giltigt men hänvisar sedan till listan där Spanien finns med. Följd fråga, om inte tjänsten fungerar går det ändå att göra online incheckning? Tänker att det kan bli svårt att hinna gå ut och passera incheckningsdisken på 1h 5m transit
 

E.K

Medlem
Automat samt online check in fungerade inte när jag skulle hem från Hamburg med SAS. Fick snällt vänta tills disken öppnade.
Tyskland var inte just då med på listan längre men ändå så skulle alla papper kollas vid incheckningsdisken.
Du kan ju alltid göra ett försök att bli incheckad på första flygplatsen eller springa bort till Transfercenter när du landar om nu något sådant finns.
Lite svårt att komma med hjälpsamma svar när man får försöka gissa sig till hur och vilka bolag du tänkt resa med.
 

Gargamel

Medlem
Automat samt online check in fungerade inte när jag skulle hem från Hamburg med SAS. Fick snällt vänta tills disken öppnade.
Tyskland var inte just då med på listan längre men ändå så skulle alla papper kollas vid incheckningsdisken.
Du kan ju alltid göra ett försök att bli incheckad på första flygplatsen eller springa bort till Transfercenter när du landar om nu något sådant finns.
Lite svårt att komma med hjälpsamma svar när man får försöka gissa sig till hur och vilka bolag du tänkt resa med.

SAS ToR med vändande flyg
 

E.K

Medlem
Borde inte vara några problem att bli incheckad för hemresan och även få ut ett boardingpass när du checkar in via disk på utresan.
Skulle ovanstående strula så se till att dom åtminstone manuellt godkänner dig för hemresa för då fungerar det med online check in.
 

Gargamel

Medlem
Blev en avbokning istället efter nyheten om att SAS har inkluderat mars-april i de som får 50% av poängen/segmenten för att behålla stats.

Får se 1300 i avbokningsavgift som ett billigt guld men hade helt klart varit trevligare om jag hade haft den info innan resan bokades. Eller att man hade fått tjäna in status på "normalt" sätt under året.
 
Toppen