Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Homer

Medlem
Jo det har tidigare stått någonstans men verkar nu vara bortplockat. Jag försökte för någon vecka sedan ändra datum på en resa med utgången voucher och poäng men när agenten kollade med Eurobonus avdelningen var det nej på detta.

Rätt säker på att jag läst i FAQ'n att man kan göra en ombokning på datum (givet du inte byter resmål) även med en expired voucher/poäng, men nu hittar jag fasen inte vart jag läst det? Börjar fundera på om jag ens läst det, eller om det var så att agenten sa det till mig senast jag bokade...

Någon som vet vad som gäller här?

Vol

Nä, inga regler har ändrats sedan uppdateringen oktober.
men det är ju för sent för att ändra USA resor, till Asien går det däremot.
Fullt rimligt för USA har ju öppnat medan Japan och Kina är stängda.

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021) | Sida 86 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Frågor och svar | SAS


Om din värdecheck har gått ut sedan du gjorde den ursprungliga bokningen har du rätt att boka om den utan avgift om du reser till/från:

  • USA med avresa 30 november 2021 eller tidigare
  • Asien med avresa 31 mars 2022 eller tidigare
 
Last edited:

Diana

Medlem
Hej!

Har hittat ena benet på ett flyg nästa år på sas hemsida, kan jag boka den som enkelbiljett (så att den inte försvinner) för att sedan ringa in och lägga till returbiljetten? Betalar jag en bokningsavgift eller ombokningsavgift då?
 
Hej!

Har hittat ena benet på ett flyg nästa år på sas hemsida, kan jag boka den som enkelbiljett (så att den inte försvinner) för att sedan ringa in och lägga till returbiljetten? Betalar jag en bokningsavgift eller ombokningsavgift då?
Du får betala båda om du ringer för båda bokningarna.
En när du bokar och en när du lägger till (ändrar)
 

Diana

Medlem
Jag var otydlig, tänkte boka ena resan på SAS.se och sen ringa in för att lägga till en retur. Tänkte att då betalar man bara en ändringsavgift 150 kr istället för 450 kr i bokningsavgift.
 

palmen

Moderator
Jag var otydlig, tänkte boka ena resan på SAS.se och sen ringa in för att lägga till en retur. Tänkte att då betalar man bara en ändringsavgift 150 kr istället för 450 kr i bokningsavgift.
450 kronor är väl star alliance bokningsavgift? Den kommer du inte ifrån online (om de inte glömt bort den). Det är ingen specifik avgift som tas för online bokning, men så fort du ändrar måste du betala 150 per person.
 

palmen

Moderator
Okej, men vad är det för avgift man slipper när man bokar på hemsidan direkt?
Den manuella bokningskostnaden.
Det du betalar är
X=skatter/bränsletillägg (ca 1500)
Y=Star Alliance avgift (450)
Z=Bokningsavgift (150 om jag kommer ihåg rätt rätt)

Bokar du online betalar du X+Y. Ringer du in betalar du X+Y+Z
 

Climber

Medlem
upload_2021-12-21_19-29-16.png


Jag har en resa till Sri Lanka med en voucher som går ut 2021-12-31. Avresa 2022-02-19. Betyder ovanstående att jag kan boka om resan även efter årsskiftet? Fantastiskt i så fall! Jag hade helt missat detta.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen