Senaste nytt

SAS meny långdistans affärsklass från 1:a februari 2020

palmen

Moderator
Har någon som flugit nu frågat personalen om dom vet något om återgång till ordinarie servering?
Jag frågade folk på SAS (inte kabinpersonal) och det lät som att det var på G men inget datum fanns. Om det betyder 1/3/6 månader eller längre bort låter jag vara osagt men verkar som att det är på agendan. Sen beror det väl lite på vad som händer med Covid i världen och vad konkurrenternas för också. Kan bara jämföra med United Polaris och SAS vinner på knockout i första ronden med nuvarande servering.
 
Här är en liten rapport över maten som serverades nu i slutet på November på sträckan CPH-LAX-CPH, jag valde kött rätterna åt båda hållen.
Löjrom på utresan men inte hem som tidigare rapporterats.
De kom ut för en första drink beställningen en stund efter bältes lampa släkts, sen dröjde det en stund tills maten kom men det berodde på att jag satt i bakre kabinen.
Höga kusten whisky och mikeller var det jag drack, förutom en skvätt vodka (med is :oops: ) till löjrommen , så vet inte vad mer som erbjöds.
Inga menyer delades ut, fanns i infotainmenten men det var nog den generella jag har dålig koll där för jag åker så sällan.
Det delades ut praliner efter 1:a servering.
All mat som var vid varje servering kom på en bricka.
Buffén ute i galley hade vatten, viner, renkälmmor på utresan , chips och säkert något mer som jag inte såg

Har åkt för lite för att kommentera service nivån, jag var nöjd och glad som jag berättade för crew

Nu hoppas jag kunna åka iväg över jul&nyår även om det är bokat i Plus.

1:a servering CPH-LAX
CA0EFE85-6A9A-47EE-8FC1-266AAA40907D.jpeg


2:a servering CPH-LAX
DE4A20EB-C94D-43F7-BF7E-6154204419EC.jpeg


1:a servering LAX-CPH
42FF3F70-EB61-4562-9C66-5FEF4ACC82BA.jpeg


2:a servering LAX-CPH :
B5880151-1017-4C00-AA1D-45759FC5EAAF.jpeg
 

Lauda 777

Medlem
Läste någonstans att det eventuellt skulle bli ändringar från den 15:e, någon som flugit Sas Business senaste dagarna och kan rapportera?

Undrar främst om desserten är tillbaka.
 

RickardG

Medlem
Flög ARN-EWR den 17e, en tråkig bricka där desserten bestod av en enkel chokladkaka och ett par ostbitar. Fortfarande ingen meny.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen