Senaste nytt

Vad har hänt med svenska kundtjänsten på KLM?

dow

Medlem
Hej,
Gillar den svenska kundtjänsten för bokningar bättre än platinumtjänsten, men den senaste tiden har jag inte kunnat komma fram. Är det någon annan som märkt detta? Eller vet vad som händer?
 

dow

Medlem
Hur har du "inte kunnat komma fram"? Ringde senast den 1 okt utan problem.

Jag får ett meddelande uppläst när jag ringer in som låter ungefär "Vi ber om ursäkt men vi kan tyvärr inte svara på Svenska". Kan ju vara slumpen såklart (därav frågan) - men inser att jag vid de senaste 4-5 tillfällena fått detta när jag ringt, och därefter fått ringa den engelska kundtjänsten.
 

jerixon

Medlem
Själv kan jag aldrig minnas att jag har fått prata med någon svensk medarbetare. Kommer alltid till Engelskspråkiga.

Jag får ett meddelande uppläst när jag ringer in som låter ungefär "Vi ber om ursäkt men vi kan tyvärr inte svara på Svenska". Kan ju vara slumpen såklart (därav frågan) - men inser att jag vid de senaste 4-5 tillfällena fått detta när jag ringt, och därefter fått ringa den engelska kundtjänsten.
 

dow

Medlem
Själv kan jag aldrig minnas att jag har fått prata med någon svensk medarbetare. Kommer alltid till Engelskspråkiga.
Du menar på platinumlinjen? Jag väljer oftast bort den till fördel för den svenskspråkiga "premium"-linjen (antar att den är guld och uppåt). Där väljer man ju svenskspråkig med ett knappval.

Men det verkar på svaren som att detta inte är konsekvent, antagligen bara lite otur.
 

jerixon

Medlem
Måste missat det nummret helt under de senaste 15 åren jag flugit KLM frekvent :D haha

Du menar på platinumlinjen? Jag väljer oftast bort den till fördel för den svenskspråkiga "premium"-linjen (antar att den är guld och uppåt). Där väljer man ju svenskspråkig med ett knappval.

Men det verkar på svaren som att detta inte är konsekvent, antagligen bara lite otur.
 

Magino

Medlem
Inte imponerad av Air Frances kundtjänst. Försökt i dagarna två att kontakta svenska kundtjänsten över telefon, som @dow skriver säger de att det är många som ringer in och att väntetiden är lång och sedan läggs det på. Försökte även över messenger men inte fått svar än och nu är vi snart uppe i 24h sedan jag skrev.

Men efter 1,5h väntan till franska numret och sedan dryga 45 minuter med en person där så lyckades jag boka 2 flygbiljetter åt mina föräldrar. Glad att äntligen lyckats boka allt som jag ska men inte helt nöjd med all tid som man fick lägga ner för att boka något som borde gått att göra på deras hemsida...
 
Inte imponerad av Air Frances kundtjänst. Försökt i dagarna två att kontakta svenska kundtjänsten över telefon, som @dow skriver säger de att det är många som ringer in och att väntetiden är lång och sedan läggs det på. Försökte även över messenger men inte fått svar än och nu är vi snart uppe i 24h sedan jag skrev.

Men efter 1,5h väntan till franska numret och sedan dryga 45 minuter med en person där så lyckades jag boka 2 flygbiljetter åt mina föräldrar. Glad att äntligen lyckats boka allt som jag ska men inte helt nöjd med all tid som man fick lägga ner för att boka något som borde gått att göra på deras hemsida...
På helgen köper jag det du säger, men pröva dagtid en vardag istället.
 

dow

Medlem
Inte imponerad av Air Frances kundtjänst. Försökt i dagarna två att kontakta svenska kundtjänsten över telefon, som @dow skriver säger de att det är många som ringer in och att väntetiden är lång och sedan läggs det på. Försökte även över messenger men inte fått svar än och nu är vi snart uppe i 24h sedan jag skrev.

Men efter 1,5h väntan till franska numret och sedan dryga 45 minuter med en person där så lyckades jag boka 2 flygbiljetter åt mina föräldrar. Glad att äntligen lyckats boka allt som jag ska men inte helt nöjd med all tid som man fick lägga ner för att boka något som borde gått att göra på deras hemsida...

Upplever att både svenska och platinum-kundtjänsten blivit markant sämre senaste året. Dock från en ganska hög nivå.
Försöker lösa mer saker själv, och tar så mycket som möjligt via PSL-mailen istf telefon (och absolut inte andra kommunikationsvägar såsom messenger mm). Min känsla är att de är färre och har högre arbetsbelastning - men allt är såklart bara baserat på de hyggligt få tillfällen jag sökt kontakt.
 
Toppen