Senaste nytt

Nedgradering SAS Business PRO till Go PRO

AtleFlyg

Medlem
Men 750euro för att bli nedgraderad från Business till GO? Det är kanske okej om du har betalat en uppgradering med poäng men knappast om du reser på betald biljett. Det är väldigt svårt att hitta en tur och retur till Miami med SAS under 20.000SEK. Men däremot ganska enkelt att hitta en GO för 3500SEK. Du blir alltså inte ens kompenserad för mellanskillnaden i det här fallet..

Helt enig. Jag hade inte varit nöjd själv på något sätt. Bara ville klargöra att när de väl gör så är det nog last way out.
 

Abbs

Medlem
Men 750euro för att bli nedgraderad från Business till GO? Det är kanske okej om du har betalat en uppgradering med poäng men knappast om du reser på betald biljett. Det är väldigt svårt att hitta en tur och retur till Miami med SAS under 20.000SEK. Men däremot ganska enkelt att hitta en GO för 3500SEK. Du blir alltså inte ens kompenserad för mellanskillnaden i det här fallet..
Just Miami är det väl väldigt lätt att hitta bra deals? Var ju 14k SEK ganska nyligen.
 
Just Miami är det väl väldigt lätt att hitta bra deals? Var ju 14k SEK ganska nyligen.
Det var i princip 14600-18000 på alla destinationer. Men det var bara för ett fåtal dagar.. verkligen inte lätt att hitta bra priser till Miami med SAS annars. Ta en titt nu och se om du kan hitta något under 20k… eller under 25k i närtid..
 
Well 750 EUR är ju mycket bättre än de 3200kr jag blev erbjuden av Emirates för en downgrade mellan First -> Business år 2014 mellan Stockholm och Dubai. Sen förstår jag också att det du känner dig lurad nu när de försöker göra en fuling. Om du bara fått ett mindre dokument där det står att du har rätt till 750 EUR och inte skrivit på något är det bara att dra det till världens ände. Jag hade begärt mellanskillnaden minst tillbaka, otroligt att SAS försöker vifta bort detta på sådana dyra biljetter.

Jag hade ett case på en C&D klass för 42 000kr T&R till EWR 2018 när SAS glömde min väska, resan var bara 1 natt till New York och jag handla en massa (närmare 12 000kr för kostym, kläder och ny väska att checka in kläderna hem. SAS ersatte utan att rygga tillbaka!
 
Toppen