Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

pswe

Medlem
SK903 lyfte just 6h försent idag. Jag såg att Carl Bildts skrev om det på Twitter. Vad hände egentligen?
Ser ut som SAS maskinen fick ersättas med en reserv som flögs upp från Köpenhamn.
Hoppas, men tvivlar på att politrucken reser för egna pengar, anar att det kostar en slant att köpa biljett samma dag med Finnair.
Lite glädjande ändå att notera att det blev försenat från Helsingfors och att SK903 ser ut att landa en dryg timme tidigare än Helsingfors flighten, blir nog tight med Americans sista flyg till DC.
 

011430121

Medlem
SK903 lyfte just 6h försent idag. Jag såg att Carl Bildts skrev om det på Twitter. Vad hände egentligen?
Jo du @Cristoffer Cedergren det är så att SAS har för närvarande många av sin personal sjuka i bland annat corona och har inte tillräckligt med stand by personal enligt Alexandra Lindgren på SAS
Mellan den 12 och 25 november ställde SAS 14 avgångar på långlinjerna

Källa CHECK-IN.dk
Ligger bakom betal vägg
Knaphed på ressourcer tvinger SAS til aflysninger - CHECK-IN.dk
 

xz0781

Medlem
Har en pengabokning i april-22 ARN-HND via CPH med SAS. När jag kollar vad det skulle kosta att boka samma rutt igen så visar det sig att SAS nu bara flyger på mån och fre HND-CPH dvs. mitt tisdagsflyg finns inte. Samtidigt visar blog.awardfares.com 30/63/8 % beläggning i Biz/Plus/Eco. Hur ska man tolka detta?
 

palmen

Moderator
Har en pengabokning i april-22 ARN-HND via CPH med SAS. När jag kollar vad det skulle kosta att boka samma rutt igen så visar det sig att SAS nu bara flyger på mån och fre HND-CPH dvs. mitt tisdagsflyg finns inte. Samtidigt visar blog.awardfares.com 30/63/8 % beläggning i Biz/Plus/Eco. Hur ska man tolka detta?
Att de bara flyger mån/fre, alla kommer bli ombokad till någon av de avgångar som går med största sannolikhet, ca 2 månader innan.
 
Toppen