Senaste nytt

Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

Jonas C

Medlem
Någon som har lyckats boka Thai Airways long haul business class mer än 89 dagar ut på hemsidan? Det dyker upp flighter i alla fall, men har inte testat att gå vidare till bokning.
 

kajjan85

Medlem
Nu lyckades jag applicera 2-4-1 och poängpriset halveras, men när jag går vidare till betalning flashas det gamla poängpriset upp och då tycker systemet att jag har otillräckligt med poäng. Då slussas jag tillbaka till steget där man väljer flyg med ett felmeddelande om att de valda flygen inte är tillgängliga längre. Samma flyg går dock fortfarande att välja. Väldigt buggigt...
 

Kris

Medlem
Någon som har lyckats boka Thai Airways long haul business class mer än 89 dagar ut på hemsidan? Det dyker upp flighter i alla fall, men har inte testat att gå vidare till bokning.
Jag provade via telefon för en vecka sedan. Men Thai i business var inte möjligt att boka då trots massor av availability. I mitt fall kikade jag på >89d fram.

Kan ju ändrats nu, men trots kompetent operatör via telefon gick det inte då i alla fall.
 

MeddanSwe

Medlem
Är det någon som vet någon fix för att kunna applicera vouchern? Kan göra det för vissa destinationer, men inte andra verkar det som...
 

aikelo

Medlem
Nu lyckades jag applicera 2-4-1 och poängpriset halveras, men när jag går vidare till betalning flashas det gamla poängpriset upp och då tycker systemet att jag har otillräckligt med poäng. Då slussas jag tillbaka till steget där man väljer flyg med ett felmeddelande om att de valda flygen inte är tillgängliga längre. Samma flyg går dock fortfarande att välja. Väldigt buggigt...
Hade massa problem vid min PC o chrome. Lyckades tillslut med safari på min iPad. Har ingen aning om hård/mjukvara spelade in eller om jag helt enkelt hade tur.
 

Fredde18

Medlem
För er som var med "förr i tiden" när denna sida senast fungerade och man ringde Tallinn när det krånglade, var det den tillgänglighet man såg via online som var det samma som Tallinn såg?
Och således, kan man misstänka att det som syns idag när vi kikar online via SAS är samma som Sveg (eller var man hamnar för dagen) också ser?

Har ju insett att United/Air Canada mm varit en dålig källa till framgång under en tid, men om dessa (Sveg/Online) korrelerar kanske viss frustration och onödiga samtal och HUACA:s kan minimeras.
 
Last edited:

Nicedase

Medlem
Nu lyckades jag applicera 2-4-1 och poängpriset halveras, men när jag går vidare till betalning flashas det gamla poängpriset upp och då tycker systemet att jag har otillräckligt med poäng. Då slussas jag tillbaka till steget där man väljer flyg med ett felmeddelande om att de valda flygen inte är tillgängliga längre. Samma flyg går dock fortfarande att välja. Väldigt buggigt...

Detta hände även för mig men jag bokade ändå då jag hade tillräckligt poäng. Pratade precis med kundsupport (kötid 48 min) och han menade att det kunde bero på att det var olika bokningsklasser som ställde till det. Han löste det på ungefär 10 sekunder och applicerade rätt poängpriset på den redan bokade biljetten.
 

squeezen

Medlem
För er som var med "förr i tiden" när denna sida senast fungerade och man ringde Tallinn när det krånglade, var det den tillgänglighet man såg via online som var det samma som Tallinn såg?
Och således, kan man misstänka att det som syns idag när vi kikar online via SAS är samma som Sveg (eller var man hamnar för dagen) också ser?

Har ju insett att United/Air Canada mm varit en dålig källa till framgång under en tid, men om dessa korrelerar kanske viss frustration och onödiga samtal och HUACA:s kan minimeras.
Ja detta är ju sas eget verktyg så bör vara 1-1 dock är det fortsatt ringa för F eller mixade klasser (antar jag)?
 

mischadee

Medlem
Spännande att man verkar kunna boka Nordamerika Österut. Hittade exempelvis denna:
upload_2021-12-17_14-5-20.png


För det har man väl inte kunnat tidigare förutom det där undantaget som fanns 2017-2018 om jag inte minns fel?
 
Toppen