Senaste nytt

Hilton Promo | "Points Unlimited" | januari - maj 2022

Tonton

Medlem
Men är inte detta ungefär som tidigare? Stays belönas första halvåret och spend andra halvåret? Med betoning på att booster för många stays saknas. Känns lite som Business as Usual men lite sämre.

Exakt - därav detta:

I ärlighetens namn, en av de sämre sedan jag började köra all-in på Hilton. Tidigare points unlimited har haft något i still med "2500 poäng per vistelse, och ytterligare 10 000 poäng var femte vistelse". Nu är det sistnämnda incitamentet borta.
 

Senator

Moderator
Gäller även detta Kanada?


Jag kan bekräfta att Hilton Toronto (där loungen var stängt) fick jag Continental Breakfast för två i restaurangen. Kostade facila CA$5 att uppgradera.

Exakt - därav detta:

Svagt och dåligt av Hilton.

Jag får dock en känsla av att det här går hand i hand med halverade kvalificeringssteg - igen. Vet inte om Hilton har utannonserat det men tänker att med tanke på hur corona fortfarande är kvar är det inte orimligt att de återigen halverar kraven för kvalificering. Att man då skulle återkvala till Diamond med 15 en-nattare, få 2500 poäng extra per stay samt dessutom 10 000 poäng i bonus per fem eller tio natter, det kanske blir lite för bra för att vara sant. Jag får en känsla av att det kan vara därför som den här bonusen plockats bort.

Delstaten Indiana bor det 6,7m människor. Det finns 124 hotell inom Hiltonkoncernen. Flerparten är Hampton Inns, Hilton Garden Inns och Home2Suites. Villkorlig datum, första sidan på Hilton.com uppskattningsvis $120 i snitt per natt. Ohio har 203, och Illinois har 150.

Vi tittar alltid på detta ur egna ögon. Det är naturligt. Det finns en mycket större kontext därute. Det här är nog mer ovan målgrupp som detta riktar sig mot, och inte 22.000 medlemmar i ett forum i Sverige med ett Hiltonhotell i landet ;)
 

jerixon

Medlem
Äsch. Brukar inte köra Hilton i början av året oavsett... Får vänta och se vad Marriot och Radisson gör...
Alltid bra med lite extra poäng, men inget kanon direkt som @Tonton skriver.

Klart delar man ut status som aldrig förr och låter alla behålla det så kan man kanske inte strössla poäng heller.....
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Lasse Kongo

Medlem
Är inte medlem hos Hilton men bor å Hilton hotell nu och funderar på att ta nån vecka till här. Finns det special erbjudande nu om man blir medlem som jag inte ska missa? Eller nåt annat jag ska tänka på? Har bara kört hotels.com innan.
 

Berglund

Medlem
Finns det special erbjudande nu om man blir medlem som jag inte ska missa? Eller nåt annat jag ska tänka på?
Hilton brukar ha något litet erbjudande om att man får 5-10 000 poäng sin första stay eller ens första två nätter. Alternativt någon variant på temat ”någon liten välkomstpoäng till nya medlemmar som gör sin första bokning”.

För att ta del av erbjudandet brukar man behöva registrera sig först, på webbsidan går bra, och därefter under menylänken ”offers” hitta erbjudandet. Klicka i att man vill utnyttja det eller få det tillagt till sitt konto. Det är VIKTIGT att man aktiverar erbjudandet INNAN man checkar ut!!! Annars gäller det inte!
 

Berglund

Medlem
Är det kört att få poäng för dom dagarna jag bor här nu, bokat genom Booking.com?
Generellt sett ja, det är kört. Normalt får man inga poäng för bokningar gjorda genom tredjepart. Någon enstaka gång kan man, högst undantagsvis, ha tur och ändå få poäng men det är numera sällsynt.

Amex Travel är väl egentligen ett av få välkända och etablerade undantag från den regeln, där får man poäng som om bokningen gjorts direkt genom Hilton.
 
Toppen